24 september 2024
VAL OP TUSSEN DE OVERLOAD AAN INFORMATIE
Als onderwijsinstelling wil je onderscheidend zijn in je marketing en communicatie uitingen richting (toekomstige) studenten. Maar hoe blijf je ‘’hangen’’ bij een doelgroep die razendsnel tussen verschillende informatiestromen switcht. Om de aandacht van Generatie Z echt vast te houden, moet je eerst begrijpen wat hen drijft. Welke afwegingen maken zij bij het kiezen voor een bepaalde studie en onderwijsinstelling?
Deze editie van The Next student bestaat niet uit 1, maar uit 2 dagen!
- Congres op 24 september: Na een bezoek aan het congres ben je bijgepraat over de drijfveren en behoeftes van Generatie Z en de nieuwste trends op het gebied van marketing en communicatie. Met inspirerende keynotes en verdiepende sessies, kun je het congres naar eigen leerbehoefte invullen.
- Masterclasses op 15 oktober: Tijdens de masterclasses neem je jouw eigen praktijk mee en ga je aan de slag met een plan die je meteen kan implementeren? Je kunt kiezen uit twee masterclasses.
De sprekers en sessies zijn bekend!
Bart Meerdink
Digital Strategist en Partner, Beeckestijn Business School
Melanie Bosveld
Founder, Kult&Ace
Nina Hoek van Dijke
Jongerenexpert en Founder, Jong & Je Wil Wat
Kees Kerkvliet
Eigenaar en Customer Journey trainer, TOTE-M
Jouw investering
Ontvang €200 ,- korting bij een combi ticket!
Dit bedrag is inclusief koffie, thee en lunch.
Congres 24 september 2024 | Masterclasses 15 oktober 2024 | Combi ticket (Congres + Masterclasses) |
---|---|---|
€ 649 ,- (EXCL. BTW) | € 649 ,- (EXCL. BTW) |
Kom je met 3 personen of meer dan krijg je 10% groepskorting. Neem hiervoor contact met mij op:
Mail: mariska.korewijk@sbo.nl
Telefoonnummer: 040 – 2 972 751.
Mariska Korewijk
Persoonlijk congresadvies
Benieuwd wat jij kan verwachten? Dit was The Next Student 2023:
Deze editie van The Next student bestaat niet uit 1, maar uit 2 dagen!
- Congres: Wordt tijdens deze dag bijgepraat over een actueel onderwerp door échte expert en ga tijdens interactieve sessies praktisch aan de slag
- Masterclass: Tijdens de eendaagse masterclass zoek je de verdieping op in één thema naar keuze en ga praktisch aan de slag
Vraag het gratis e-book aan!
Met de volgende 5 artikelen:
- Hoe gebruik je ChatGPT in contentmarketing?
- Hoe zet je storytelling in het onderwijs in?
- Van gestreste scholier naar veerkrachtig student
- Zeven criteria voor effectieve communicatie in het onderwijs
- Grip op de student journey - zo doe je dat!
Sprekers Congres:
Jahkini Bisselink
Generatie Z expert
Jahkini doet bij Whetston onderzoek naar haar eigen generatie, generatie Z. Ze heeft als voormalig VN jongerenvertegenwoordiger met duizenden Nederlandse jongeren gesproken. Hun input nam ze mee naar New York en Genève om speeches te geven bij de Verenigde Naties en om over resoluties te onderhandelen. Als Gen Z spreker heeft ze mogen werken met bedrijven als Deutsche Telekom en het Europees Parlement.
Hajar Yagkoubi
Generatie Z expert
Hajar is voormalig VN-jongerenvertegenwoordiger voor Nederland. Tijdens haar twee-jarige mandaat verzamelde ze input van jongeren om deze bij de Verenigde naties te brengen. Tegenwoordig zet Hajar zich in als public speaker voor het belang van jongereninclusie, klimaatactie en de rol van brede welvaart in het bedrijfsleven. Hajar is co-founder van Netwerk 2100, is (onafhankelijk) lid van de Raad van Advies op duurzaamheid richting het bestuur van Schiphol en is lid van het Maatschappelijk Impact Team.
Jacqueline Kleijer
Mediapedagoog, Dig It For You
Jacqueline Kleijer, was therapeutisch hulpverlener, geeft nu gastlessen, lezingen, trainingen en advies, Ze spreekt dagelijks met kinderen, jongeren, ouders en professionals over wat er op de socials gebeurt en wat de invloed daarvan is op hun persoonlijk, sociaal, psychisch, fysiek en cognitief leven. Ook is ze vaak in de media te vinden om het maatschappelijk debat aan te zwengelen over wat zij in de praktijk tegenkomt.
Stephan van Slooten
Managing Partner bij Altuïtion
Stephan is Managing Partner bij Altuïtion en is co-auteur van de managementbestsellers 'De 9+ organisatie; van marketshare naar mindshare' en 'Klanthelden® in de 9+ organisatie; excelleren in emotionele klantbeleving' en het HBO-boek 'Basisboek Customer Journey’, waar duizenden studenten les uit krijgen.
Margot van Brakel
Expert in AI en Human Connection
Margot is soundartist, spreker en communicatieadviseur. Ze richt zich op de vraag wat het betekent om mens te zijn in een steeds verder digitaliserende wereld. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring in het begeleiden van de menskant van transformaties. Ze ontwikkelde het concept van Homo Conexus (de mens in verbinding) en schreef het boek “De mens van Morgen”. In haar werk staat verbinding centraal.
Aart Bontekoning
Auteur, generatie onderzoeker en eigenaar Generatiewerk
Aart promoveerde op het thema ‘Generaties in Organisaties’, de verborgen krachten van onze sociale evolutie. Sindsdien onderzoekt hij voortdurend generaties in verschillende organisaties, in vrijwel alle branches. Tegelijkertijd werkt hij verder aan een aanpak die het vernieuwen van bedrijfsculturen vanuit opvolgende generaties ondersteunt.
Bart Meerdink
Managing Partner / Digital Strategist, Beeckestijn Business School
Bart is managing partner en digital strategist bij Beeckestijn Business School. Hij heeft een brede achtergrond in digital en helpt bedrijven en deelnemers bij het opzetten en uitvoeren van de digital- en datastrategie. Daarnaast schrijft hij jaarlijks het Digital Marketing trendrapport.
Marijn van Haperen
Customer Insights Specialist, Intouch365
Aangenaam, Marijn! Ben gek op innovatie, data én technologie én al meer dan 10 jaar houd ik me bezig met technologie en data. In die jaren heb ik onderwijsinstellingen begeleid om het gebruik van data en technologie in de praktijk te brengen, om studentenwerving en alumni management te verbeteren. Klop bij mij aan als je meer wil weten over de potentie van data, tech & AI voor jouw instelling!
Flor Gerritsen
Trainer en Coach, HELDEN Coaching, Training & Storytelling
Flor traint en coacht op het gebied van storytelling, loopbaanontwikkeling en persoonlijk leiderschap. Ook begeleidt ze teams bij strategieontwikkeling. Voorheen was ze lange tijd werkzaam als learning & development specialist en ontwikkelde diverse opleidingstrajecten.
Gilbert de Laat
Zelfstandig ondernemer en Business Developer bij Fontys Hogescholen
Gilbert is ruim 17 jaar zelfstandig ondernemer als businesscoach, teambuilder en sales en marketing trainer. Hiernaast is hij ook al jaren verbonden aan Fontys Hogescholen als Business Developer bij het centrum van ondernemerschap. Hier adviseert hij studenten met een eigen onderneming die naast een studie ook ondernemer zijn.
Kim Swagemakers
Expert in Online Content & Communication Strategy
Kim schrijft copy voor online media. Ze heeft elke bubbel en uithoek van het online communicatievak geabsorbeerd. Licht allergisch voor alleen maar leuke ideeën, tovert ze elke social tekst om tot 150% meer rendement en helpt ze de uitspraak 'Ik heb geen inspiratie' voorgoed uit de wereld.
Bjorn Letink
Product Owner Onderwijs bij CobraCRM
Bjorn heeft in zijn rol als product owner bij diverse onderwijsinstellingen implementaties begeleid- en uitgevoerd m.b.t. studentwerving, onboarding, studentcommunicatie en studentsucces. Zijn werkwijze richt zich op het realiseren van een integraal klantbeeld, een datagedreven bedrijfsvoering die is gericht op het succes van de instelling en student.
Michelle Gerlach
Psycholoog, trainer en spreker bij Intermijn
Michelle is opgeleid tot sociaal psycholoog en werkt als trainer en spreker bij Intermijn. Intermijn is expert in het begeleiden van jongeren bij het maken van toekomstkeuzes en studiekeuzes. Michelle is medeauteur van het boek ‘Coach je kind bij toekomstkeuzes’ en verzorgt een leergang voor onderwijsprofessionals.
Michelle van Kastel
Customer Experience Lead, Avans Hogeschool
Michelle heeft een brede marketing achtergrond in de zorg en het onderwijs. Ze ontwikkelde zich de afgelopen jaren vanuit brandmanagement richting customer experience management. In haar rol als CX lead helpt ze Avans Hogeschool in haar transformatie naar een meer vraaggestuurde organisatie én het realiseren van waarde voor studenten & organisatie.
Guus Pastijn
Onderwijsmarketeer en eigenaar bij M-fuel Onderwijsmarketing en auteur ‘Mijn school als merk’
Guus werkte vele jaren als mediastrateeg en managing director bij reclame- en mediabureaus. Guus verzorgt inspirerende bijeenkomsten voor schooldirecteuren op het gebied van onderwijsmarketing. Daarnaast geeft hij adviezen over profilering en positionering voor scholen.
Shelley beekman
Crisiscoördinator en communicatieadviseur PR & events
Shelley is crisiscoördinator en communicatieadviseur PR & events bij ROC Mondriaan. Naast een brede achtergrond in online marketing, heeft ze veel ervaring op het gebied van crisiscommunicatie. Zo stond ze samen met haar team aan het roer tijdens de grote hack waarbij de complete organisatie offline ging, één week voor de start van het schooljaar.
Kim Pot
MarCom-adviseur bij Info Support en Freelance Marketingstrateeg/Tekstschrijver
Kim is strategische MarCom-adviseur met een voorliefde voor technologie. Waar ik écht blij van word? Het maken van eerlijke verhalen, verhalen die prikkelen. Het beestje bij de naam noemen, daar houd ik van. Ik vind dat we meer buiten de lijnen mogen kleuren. En technologie helpt daar zeker bij!
Margarita Millenaar
Online Marketing Strateeg bij HAS green academy
Margarita is online marketingstrateeg en ontwikkelt en adviseert in de online contentcreatie van HAS green academy. De main focus ligt op de werving en zichtbaarheid van de organisatie.
Lonneke de Boer
Head of projects bij Crocodile Agency
Lonneke is werkzaam als Head of Projects bj Crocodile Agency waarin zij zich dagelijks waant in het netwerk tussen de influencer industrie en contentwereld om op een ludieke manier aandacht te generen voor de merken met wie ze werkt. Hiervoor werkte ze zeven jaar voor verschillende PR bureaus en mediahuizen.
Davy Zwegers
Client Consultant Onderwijs bij Markteffect
Davy begeleidt al meer dan 10 jaar mbo’s, hogescholen en universiteiten bij het meten en laden van hun merk middels onderzoek naar studiekeuze, positionering, Leven Lang Ontwikkelen en portfolio-vraagstukken.
Floor van der Heijden
Campagnemanager bij de Universiteit van Amsterdam
Elke potentiële student heeft last van studiekeuzestress. Als marketing communicatie specialist bij de UvA probeert Floor studiekiezers door middel van effectieve en creatieve campagnes te laten zien welke voorlichting- en studiemogelijkheden we hebben.
Bastiaan Neurink
Senior Adviseur Digital Marketing bij ROC van Twente en Oprichter SWYPR
Bastiaan houdt zich bij ROC van Twente bezig met de digitale ontwikkelingen gericht op de (toekomstige) student. Dat gaat van website naar marketing automation en van intranet tot studentenapp. Daarnaast wil hij, onder de naam van SWYPR, organisaties meer inzicht geven in de verschillende generaties, en dan met name GenZ en Millennials.
Loes Munnik
Journey Expert bij Avans Hogeschool
Sprekers Masterclasses
Martin van Kranenburg
Neuromarketeer en auteur: Schrijven voor het Brein
Martin van Kranenburg is een veel gevraagd spreker over conversie, neuromarketing en personalisatie. Hij is auteur van het populaire boek ‘Schrijven voor het Brein’ én initiatiefnemer van de gelijknamige e-learning. Ook is hij docent van het jaar bij Beeckestijn Business School.
Marjolein van Braam Morris
Trainer zakelijk tekenen en illustrator, StiftShifter
Marjolein was als communicatieadviseur járenlang vooral met woorden bezig. Tot ze ontdekte hoe sterk simpele handgetekende beelden werken, en hoe je die helpen om een boodschap te verhelderen en over te brengen. Sinds 2013 helpt ze professionals om zakelijk tekenen te gebruiken om hun boodschap verrassend helder te krijgen én te vertellen. En voor wie niet wil tekenen, maakt ze praatplaten en uitlegvisuals.
Flor Gerritsen
Trainer en Coach, HELDEN Coaching, Training & Storytelling
Flor traint en coacht op het gebied van storytelling, loopbaanontwikkeling en persoonlijk leiderschap. Ook begeleidt ze teams bij strategieontwikkeling. Voorheen was ze lange tijd werkzaam als learning & development specialist en ontwikkelde diverse opleidingstrajecten.
Kirsten Jassies
Social Media Expert
Kirsten is social media expert en geeft Instagram- en Tiktoktrainingen aan zelfstandigen en bedrijven, zowel overheid, retail als media. Daarnaast deelt ze haar kennis op Instagram, blogs en in boeken. Ze schreef Instaproof (2018), een inspirerende handleiding voor Instagram, Kick-ass content voor social media (‘21) en Tiktologie (sep ‘22)
Data en locatie
Data: 26 & 27 september 2023
Locatie congres 26 september: Van der Valk Breukelen
Stationsweg 91
3621 LK
Breukelen
Locatie masterclasses 27 september: La Vie Utrecht
St Jacobsstraat 61
3511 BP
Utrecht
Jouw investering
Ontvang €200 ,- korting bij een combi ticket!
Dit bedrag is inclusief koffie, thee en lunch.
Tijdens de lunch zijn er altijd diverse vegetarische opties beschikbaar.
Heb je een dieetwens of een allergie? Geef dit dan uiterlijk 2 weken voor congresdatum aan ons door via adviseur Mariska Korewijk – tel: 040-2 972 751
Congres 26 september 2023 | Masterclass 27 september 2023 | Combi ticket |
---|---|---|
€ 599 ,- (EXCL. BTW) | € 599 ,- (EXCL. BTW) |
Vraag het gratis e-book aan!
Met de volgende 5 artikelen:
- Hoe gebruik je ChatGPT in contentmarketing?
- Hoe zet je storytelling in het onderwijs in?
- Van gestreste scholier naar veerkrachtig student
- Zeven criteria voor effectieve communicatie in het onderwijs
- Grip op de student journey - zo doe je dat!
Mariska Korewijk
Persoonlijk congresadvies
Kom je met 3 personen of meer dan krijg je 10% groepskorting. Neem hiervoor contact met mij op:
Mail: mariska.korewijk@sbo.nl
Telefoonnummer: 040 – 2 972 751.
Voer hier het wachtwoord in.
Programma The Next Student
09:00 – 09:20
OPENING DOOR DAGVOORZITTER
Karim Amghar, TV & Radio presentator NTR, Docent MBO & HBO en auteur
09:20 – 10:00
Keynote
JONGEREN & SOCIALE MEDIA #HOEDAN?
Wat doen jongeren online en wat doet het met hen? In deze keynote neemt Jacqueline Kleijer je mee in de (online) wereld van jongeren.
- Uitdagingen en mogelijkheden: wat brengen de socials en waarom is het fijn?
- Online beïnvloeding: hoe werkt hun informatieverwerking en wat is de invloed van bijvoorbeeld desinformatie, cyberpesten, verslaving. Hoe is het bijvoorbeeld met het zelfbeeld van de hedendaagse studenten gesteld?
- Hoe op deze tijd te anticiperen richting jongeren, wat moet je weten als school?
Jacqueline Kleijer, Mediapedagoog, spreker
Waarom mag jij de keynote van Jacqueline Kleijer niet missen?
10:00 – 10:30
Maak één keuze tussen de twee plenairesessies:
De belangrijkste digital marketing trends voor ’23/24’
Wat zijn de belangrijkste digital marketing trends? Van de storm in het social media landschap, de kansen van generative AI tot aan nieuwe data strategien. De belangrijkste uitdagingen en kansen komen voorbij!
Bart Meerdink, Managing Partner / Digital Strategist, Beeckestijn Business School
Waarom mag jij de keynote van Bart Meerdink niet missen?
De customer journey effectief inzetten in jouw organisatie!
Hoe achterhaal je met de customer journey verbeterpunten in het klantproces? De verschillende fasen die een student doorloopt in het gehele aanmeldproces kan helder in kaart worden gebracht in een customer journey model. Wat zijn de kenmerken van een goede customer journey en hoe zet je deze methodiek effectief in voor jouw organisatie?
Stephan van Slooten, Managing Partner bij Altuïtion
Waarom mag jij de keynote van Stephan van Slooten niet missen?
10:30 – 11:00
Koffiepauze
11:00 – 12:00
Maak één keuze uit zes verschillende inspiratiessessies:
Studeren en ondernemen is de ideale combinatie!
- Waar lopen studenten met een eigen onderneming tegenaan in combinatie met een studie?
- Welke voordelen kun je als school bieden voor de ondernemende student?
- Coachen van een student met een eigen onderneming
Gilbert de Laat, Zelfstandig ondernemer en Business developer bij Fontys Hogescholen
Meer succes met data & AI in het wervingsproces
Ontwikkelingen in technologie worden steeds laagdrempeliger beschikbaar en openen zo legio mogelijkheden om de student journey én het begrip een leven lang leren naar een hoger niveau te brengen. In deze sessie nemen we je mee in:
- Wat het belang is van Tech, Data en AI bij de match ‘de juiste student op de juiste plek’
- Wat het belang is van een Customer Data Platform & Management bij data governance en GDPR.
- Hoe data en AI je helpen grip te krijgen op de volledige Student Journey en bijdragen aan ‘een leven lang leren’.
Marijn van Haperen, Customer insights Specialist bij Intouch365
FOBO - de juiste (studie) keuze maken in een wereld van keuzeovervloed
FOMO - Fear Of Missing Out – die term kennen we. In ‘keuzeland’ hebben we een term die hierop lijkt: FOBO – Fear Of Better Options. De angst om niet de beste optie te kunnen kiezen, leidt tot keuzestress, keuzeverlamming en studieuitval. Tijdens deze sessie laten we zien hoe het studiekeuzeproces op te delen is in een aantal fases. Welke stappen zitten er tussen het besef dat een student moet kiezen en de uiteindelijke succesvolle uitvoering? Wat zijn de uitdagingen per fase voor studenten? Hoe kunnen we ze hierbij ondersteunen? Hoe zorgen we dat studiekiezers een bewuste keuze maken?
Deze sessie is zowel interessant voor studiekeuzecoaches die zich meer willen verdiepen in de begeleiding van hun studenten, als voor communicatie- en marketingprofessionals die in hun content aan willen sluiten bij de behoeften van de aankomende student.
Michelle Gerlach, Trianer bij Intermijn en Auteur 'Coach je kind bij toekomstkeuzes'
Grip op de student journey: zo doe je dat!
Elke onderwijsinstelling wil graag weten hoe je de juiste informatie op het juiste moment kunt aanbieden aan (toekomstige) studenten. Hoe je als onderwijsinstelling slimmer omgaat met de mensen en middelen die je tot je beschikking hebt. En hoe je met marketing automation nieuwe mogelijkheden zoals bijvoorbeeld AI kunt benutten. In deze sessie nemen we je mee in onze ervaringen om onderwijsinstellingen op resultaatgerichte wijze hun doelstellingen te helpen behalen.
Bjorn Letink, Product Owner Onderwijs bij CobraCRM
Sh*t, een crisis! En nu? - voorbeeld ROC Mondriaan
Niemand zit erop te wachten, maar het kan altijd gebeuren: een crisis. Alle ogen zijn vaak gericht op communicatie; wat is de woordvoeringslijn? Wat doen we met socials? Hoe bereiken we studenten en ouders? Kortom, hoe ga je om met een hack, brand of andere crisissituatie? Shelley neemt je mee aan de hand van verschillende casussen hoe je kan omgaan met een crisissituatie.
Shelley Beekman, Crisiscoordinator en communicatieadviseur PR & events bij ROC Mondriaan
Werken met een contentplanning: hoe dan? - voorbeeld HAS Green academy
Je contentstrategie komt tot leven met een contentplanning. Wat communiceer je, hoe, naar wie en waarom? HAS green academy deelt hun ervaring hoe je zorgt voor een effectieve contentplanning die jou en je team verder helpt! Je krijgt tips en tricks om een contentplanning op te stellen en toe te passen.
Margarita Millenaar, Online Marketing Strateeg bij HAS green academy
12:00 – 12:30
Maak één keuze tussen de twee plenairesessies:
Generaties, arbeidskrapte en trendbreuken in communiceren & samenwerken
Aart laat je zien en voelen wat de essentie is van generatie-diversiteit en wat de impact zal zijn op GenZ op het onderwijzen en de onderwijsorganisaties. Veel millennials pasten zich nog ongewild aan de oudere generaties aan. Dat aanpassingsgedrag houdt bij de bewuste GenZ op. Die signaleren nu al de machteloosheid van veel bestuurders en politici om een aantal fundamentele veranderingen ‘die de wereld beter kunnen maken’ samen met jongeren aan te zetten. Ze beseffen dat ze zelf (ook en vooral) in actie moeten komen. Let op: het zijn de kleinkinderen van de protestgeneratie. Het zijn niet alleen de Next Studenten, het zijn ook de aankomende docenten.
Aart Bontekoning, auteur, generatie onderzoeker en eigenaar Generatiewerk
Waarom mag jij de keynote van Aart Bontekoning niet missen?
Gen Z binden en boeien met AI!
Wat zijn de mogelijkheden en uitdagingen van AI in het binden en boeien van Gen Z? Om dit samen te brengen tot impactvolle communicatie, gericht op de Gen Z doelgroep, dien je de mogelijkheden van AI en de betekenis en werking van verbinding te begrijpen. Een drieluik van AI, verbinding en communicatie. Geen tech talk, maar een keynote met een verkennend karakter.
Margot van Brakel, Expert in AI en Human Connection
Waarom mag jij de keynote van Margot van Brakel niet missen?
12:30 – 13:30
Lunchpauze
13:30 – 14:30
Maak één keuze uit zes verschillende praktijklabs:
Eindeloze inspiratie voor relevante content
Waar o waar haal jij iedere keer opnieuw de inspiratie vandaan om steeds nieuwe content voor al die social mediakanalen te bedenken?
Na deze praktijklab kun je eindeloos putten uit een oneindige bron inspiratie. In plaats van voor elke post een nieuwe zoektocht starten naar nieuwtjes of de zoveelste inhaker, heb je een content planning vol concrete ideeën.
Kim Swagemakers, Expert in Online Content & Communication Strategy
Influencer marketing: Gen Z op een opvallende manier bereiken!
Hoe kun je effectief influencer marketing inzetten om nieuwe studenten te werven binnen het onderwijs? Aan de hand van verschillende (succes) cases licht Lonneke hoe influencer marketing ingezet kan worden op jouw school.
Vragen die aan bod komen:
- Wat zijn do’s en dont’s binnen influencer marketing?
- Hoe zet je slim jouw marketing budget in om optimaal gebruik te maken van de creativiteit van influencers en maximaal bereik te genereren?
- En waar houd je dan rekening mee?
Lonneke de Boer, head of Projects bij Crocodile Agency
Mijn school als merk: de waarde van jouw school voor ouders en studenten
In deze sessie maak je kennis met de waarde die de school als merk voor ouders en studenten kan hebben. Door dit gevoel relevant te maken en onderscheidend te laten zijn van andere onderwijsaanbieders (scholen) creëren we een gevoel en associatie die past bij onze school.
Het moet wel kloppen zo moet de kwaliteit van het onderwijs, de resultaten en de sfeer in orde zijn anders is ons verhaal ongeloofwaardig.
Guus Pastijn, Onderwijsmarketeer en eigenaar bij M-fuel Onderwijsmarketing en auteur ‘Mijn school als merk’.
Liefde op het eerste gezicht: hoe val je op in de ogen van de studiekiezer?
De huidige generatie is kritisch op merken. Het is een grote uitdaging voor onderwijsinstellingen om zich op authentieke wijze te onderscheiden van concurrerende onderwijsinstellingen. Op welke waarden dienen onderwijsinstellingen zich volgens studiekiezers te onderscheiden en hoe kunnen zij dit volgens studiekiezers het beste doen? In deze workshop gaan we op basis van actuele onderzoeksdata met deze vraagstukken aan de slag om na te denken over de positionering van jouw mbo-instelling, hogeschool of universiteit.
Davy Zwegers, Client Consultant Onderwijs bij Markteffect
Aansluiten op de wensen van studenten: van een studentonderzoek naar een compleet nieuw mobielvriendelijk intranet en studentenapp – voorbeeld ROC van Twente
Tijdens deze sessie gaat Bastiaan in op hoe zij bij ROC van Twente van een studentonderzoek naar een compleet nieuw mobielvriendelijk intranet en studentenapp zijn gegaan, in samenwerking met de student. Onderwerpen die aan bod komen:
- Hoe is het studentonderzoek tot stand gekomen, wat zijn de resultaten en kun jij hiervan leren?
- De valkuilen, tegenslagen en successen in het ontwikkelingstraject van de studentenapp en het intranet. Altijd in gesprek met de student.
- Vers van de pers. De ontwikkeling van een nieuw intranet en studentenapp; wat gaat jouw eerste stap zijn?
Bastiaan Neurink, Senior Adviseur Digital Marketing bij ROC van Twente en Oprichter SWYPR
14:30 – 15:30
Maak één keuze uit zes verschillende praktijklabs:
Studenten targetten met korte video op Instagram en Tiktok
Nieuwe studenten bereiken doe je door je huidige studenten en docenten een rol te geven op je social media kanalen. Door je opleiding tot leven te brengen met foto’s en vooral video. Korte video is dé contentvorm om de nieuwe generatie aan je te binden. Leer hoe je als opleiding het beste Instagram en TikTok kunt inzetten!
Kirsten Jassies, Social media trendwatcher, Instagram expert, auteur en trainer
Storytelling: krachtig communiceren met verhalen
Altijd al impact willen maken met jouw verhaal? In deze interactieve masterclass leer je hoe je dit doet. Je weet wat de basisprincipes van storytelling zijn en krijgt inzicht in hoe verhalen werken in organisaties. Je oefent direct met jouw eigen verhaal en leert zo hoe je een verhaal goed kunt opbouwen zodat het anderen raakt. Aan het eind van de workshop heb jij een eigen verhaal gemaakt dat je kunt inzetten zowel privé als op je werk.
Flor Gerritsen, Trainer en Coach bij HELDEN Coaching, Training en Storytelling
CHATGPT voor een efficiënter contentproces
ChatGPT is een praktisch hulpmiddel om je contentproces efficiënter (en leuker!) te maken. Vragen waar je antwoord op krijgt tijdens deze sessie:
- Hoe werkt ChatGPT onder de motorkap? En waar zet je dit precies voor in?
- Hoe zet je ChatGPT slim in om je contentproces efficiënter te maken?
- Hoe maak je ChatGPT écht onderdeel van je team?
Kim Pot, MarCom-adviseur bij Info Support en Freelance Marketingstrateeg/Tekstschrijver
Klantgericht transformeren: aan de slag met customer experience - voorbeeld Avans Hogeschool
Avans Hogeschool werkt hard aan haar Customer Experience. In deze sessie neemt Michelle je mee in hun ervaringen tot dusver. Een eerlijk verhaal uit de praktijk over werken met journeys en bouwen aan een klantgerichte en vraaggestuurde organisatie. Na deze sessie heb je een beter beeld van de Customer Experience in de onderwijspraktijk en weet je hoe je hier zelf mee aan de slag kan gaan en wat de eerste stappen zijn.
Michelle van Kastel, Customer Experience Lead bij Avans Hogeschool
Loes Munnik, Journey Expert bij Avans Hogeschool
Het Gen Z-tijdperk van studievoorlichting: verschillende tools en inspiratie – voorbeeld UvA
Welke tools en creatieve campagnes zet de UvA in bij het voorlichten van nieuwe studenten? Tijdens deze sessie laat Floor zien hoe de UvA aansluit bij de vraag van Gen Z en nodigt je uit om na te denken over hoe jij dit zelf kan toepassen in jouw school.
Floor van der Heijden, Campagnemanager bij de Universiteit van Amsterdam
15:40 – 16:15
Keynote
GEN Z OVER GEN Z
Hajar en Jahkini nemen jullie mee in de wereld van generatie Z. Hoe denkt deze generatie van nieuwe collega’s en leerlingen? En, wat verwachten ze van een toekomstige werkgever? Thema’s als phygital generatie, ondernemerschap en activisme komen aan bod.
Jahkini Bisselink en Hajar Yagkoubi, Generatie Z experts
Waarom mag jij de keynote van Jahkini Bisselink en Hajar Yagkoubi, niet missen?
16:15 – 17:15
Borrel & Frietje
MASTERCLASS | MEER RESULTAAT MET NEUROMARKETING
Aandacht is het nieuwe goud in marketingland. Dat is bij veel marketeers al bekend. In de steeds groeiende informatiestroom kun je met kennis over de werking van het brein tot de essentie komen. Relevant blijven. Deze kennis is tegenwoordig een vaardigheid die niet mag ontbreken bij iedere marketeer en communicatieprofessional. Hoe pak je de aandacht? Hoe houd je de aandacht vast? En hoe stuur je de aandacht naar gewenst gedrag?
Leer hoe je met neuromarketing bewust het (on)bewuste brein kan sturen naar gewenst gedrag. Verbeter daarmee je campagnes en verhoog de conversie van je website en verhoog de open ratio van je nieuwsbrieven. Kortom, trek met directe toepassingen morgen al meer juiste leads naar je toe!
Martin van Kranenburg, Neuromarketeer, Schrijven voor het Brein
Na het volgen van deze masterclass kun jij:
- De juiste dialogen, op het juiste moment, voor het juiste segment uitwerken in alle stappen van de klantreis
- Verleidingsprincipes van Cialdini concreet toepassen in tekst, design en video
- Het (on)bewuste brein sturen naar gewenst gedrag
- Door middel van neuromarketing jouw conversie verhogen!
Dit ga je leren
Tijdens deze masterclass ga je aan de slag met bewezen psychologische principes. Wat motiveert je bezoekers? Wat en hoe nemen ze waar? Hoe nemen ze beslissingen? En wat is de invloed van tekst en design op je conversie? Hoe pas je online persuasion toe? Daarmee verleid je het onbewuste brein om het bewuste brein te laten beslissen.
Je leert hoe je betere websites, e-mails, social posts en landingspagina's ontwerpt volgens een gestructureerde aanpak. Succes verzekerd! Aan de hand van veel praktijkvoorbeelden neemt Martin van Kranenburg je stap voor stap mee hoe je met neuromarketing jouw conversie verhoogt.
Voor wie is deze masterclass?
Deze Masterclass is speciaal voor marketing- en communicatieprofessionals werkzaam in het onderwijs.
Inclusief: koffie/thee/fris en een heerlijke lunch en het boek Schrijven voor het brein!
MASTERCLASS | STORYTELLING: AUTHENTIEKE VERHALEN VOOR JOUW INTERNE- EN EXTERNE COMMUNICATIE
Mensen vertellen elkaar sinds jaar en dag verhalen om ideeën en visies over te brengen. Deze verhalen zijn al aanwezig in je organisatie. Het is jouw taak deze te vinden, goed te verwoorden en vervolgens aantrekkelijk te vertellen zodat ze je boodschap ondersteunen.
In deze interactieve masterclass leer je hoe je dat doet. Je weet wat de basisprincipes van storytelling zijn en krijg je inzicht in hoe verhalen kunnen werken in de interne én externe communicatie van organisaties. Vervolgens oefen je met het vormgeven van jouw eigen verhaal en leert zo hoe je een verhaal goed kunt opbouwen zodat het anderen raakt. Aan het einde van deze masterclass heb je concrete handvatten gekregen om authentieke organisatieverhalen te vinden, vertellen én verspreiden.
Flor Gerritsen, Trainer en Coach, Helden Coaching, Training & Storytelling
Wat ga je leren?
- De principes van storytelling
- De elementen van een goed verhaal
- Verhalen vinden, vormen en verspreiden
- De positie van verhalen binnen én buiten de organisatie
- Broekzakverhaal opbouwen m.b.v. BEB model en De reis van de held
Na deze masterclass:
- Kun je de principes van impactvolle storytelling toepassen
- Begrijp je hoe verhalen kunnen werken binnen én buiten de organisatie
- Begrijp je hoe je verhalen effectief in zet in je organisatie of daarbuiten
- Kun je jouw verhaal zo vormgeven dat het anderen raakt
- Kun je je eigen verhaal met impact voor het voetlicht brengen
Voor wie is deze masterclass?
Iedereen die zich wil verdiepen in storytelling en verhalen wil inzetten in hun werk om hun boodschap duurzaam te verspreiden:
- Communicatieprofessionals
- Marketeers
- Project- of teamleiders
- Leidinggevenden
- P&O-adviseurs
- En aanverwante functies!
MASTERCLASS | AAN DE SLAG MET STUDENTEN TARGETTEN D.M.V. KORTE VIDEO OP INSTAGRAM EN TIKTOK!
Aan de slag met korte video! Nieuwe studenten bereiken doe je door je huidige studenten en docenten een rol te geven op je social media kanalen en door je opleiding tot leven te brengen met foto’s en vooral video.
Korte video is dé contentvorm om de nieuwe generatie aan je te binden. Hoe zet je korte video strategisch in op platformen als Instagram en TikTok en hoe maak je nu precies een aantrekkelijke korte video die nieuwe studenten inspireert? Leer hoe je als opleiding het beste Instagram en TikTok kunt inzetten!
Kirsten Jassies, Social media expert, justK
Wat ga je leren?
- Hoe je Instagram en TikTok strategisch kunt inzetten om studenten te targetten
- Het belang van korte video in je social media mix
- Waarom alles aan het tiktokificeren is
- Wat de trends zijn in korte video en hoe het werkt
- Hoe je zelf een aantrekkelijke korte video kunt maken
Na deze masterclass:
- De basis voor je social media strategie bedenken
- De aanzet voor een contentplan met rubrieken maken
- Een korte video maken voor Instagram of TikTok
- Weten wat goede videobeelden en foto’s zijn
- Weten wat voor tekst je zowel op als bij de video kunt plaatsen
Voor wie is deze masterclass?
Marketing- en communicatie medewerkers en contentspecialisten
Partners van The Next Student
Kennispartners van The Next Student
Partner worden van The Next Student?
Maak deel uit van dit unieke event met je organisatie!
Wil je zelf ook aanwezig zijn? Dan kun je contact opnemen om vrijblijvend de mogelijkheden door te spreken. Er zijn diverse en opvallende profileringsmogelijkheden om je organisatie marketing, - communicatie,- en PR technisch te presenteren voorafgaande, en tijdens the Next Student. Je kunt hierbij denken aan logovermeldingen, advertenties, stand afname en andere eye-openers.
Petit Hovens, congres- en opleidingsmanager
Contact
Om te sparren over de mogelijkheden, of voor meer informatie kun je contact opnemen met:
Bekijk de foto's van The Next Student 2023:
Bekijk hier alle foto's van The Next Student 2023Dit was The Next Student 2023:
Dit was The Next Student 2022:
Deelnemers die je al voor zijn gegaan: