Opleiding voor de Facility Manager

Verruim uw horizon. Vergroot uw impact. Ga mee op pad!

  • Veel interactie, waardevol netwerk en verrassende reis in eigen markt 
  • 4 Inspiratiedagen te gast bij FM-ers en examen op de spraakmakende locatie Circl
  • U ontvangt een enorm pakket aan rapporten, magazines, normen en andere publicaties
  • Gepassioneerde gesprekken over essenties en toekomst van het FM Vak en de FM Markt

Vernieuwd programma gericht op de toekomst van FM!

Deze opleiding of cursus heeft reeds plaatsgevonden.

Wenst u meer informatie over een eventuele nieuwe editie?
Laat uw gegevens achter en wij u graag.
Deze opleiding of cursus incompany volgen? Bekijk hier meer informatie over onze incompany cursussen.

Onze privacy-policy

Kanteling van FM-vak naar FM-markt

De inzet van technologie en een wend- en weerbaar FM domineren de komende jaren de facilitaire agenda. Maatschappelijk, commercieel en technologisch kantelen de verdienmodellen van vakkennis naar marktkennis. Opdrachtgevers en eindgebruikers van FM verwachten een visie op gezondheid, circulariteit en informatie op de werkplek.

 

De opzet van de FM opleiding is radicaal anders en disruptief

Wij willen dat u onderdeel kunt zijn van ‘De Kanteling’ die op dit moment plaatsvindt in de markt. We willen u uit uw vakmatige comfortzone trekken en kennis laten maken met ‘de andere vraag’ van interne en externe opdrachtgevers, leveranciers en medewerkers. Deze opleiding is niet te kaderen als strategisch of operationeel, maar beantwoordt aan alle behoeften. Net als FM zelf.

Uw docenten en onderwerpen zijn geselecteerd op basis van kwaliteit in plaats van kwantiteit. Circulariteit, technologie, de gezondheid van de mens, BIM en de Bouw krijgen een steeds grotere invloed op FM. Daarom is in het programma kennis verwerkt die deze transformatie adresseert.

Tip: download de brochure (pdf) voor een compleet overzicht

 

De Reis

De opleiding is georganiseerd in de vorm van een Reis. Met een Incheck, Pitstop en Aankomst. Onderweg passeert u inspirerende attracties en beleeft u onvergetelijke leerervaringen. Het mondeling examen wordt gezien als een Reisverslag. Afgenomen door onafhankelijke - en door de markt als experts betitelde - ervaringsdeskundigen. SBO is het Reisbureau en levert de Reisleider. U ervaart een leerproces dat stap voor stap meer aansluit bij de persoonlijke leerwensen en behoeften van ‘Het Thuisfront’, de organisatie die de Reis heeft geboekt.


Waarom u de opleiding moet volgen

Tijdens de Reis ontvangt u een enorm pakket aan boeken, rapporten, magazines, normen en andere (onderzoeks-)publicaties. Alle docenten zijn met name geselecteerd op hun intrinsieke waarde in plaats van hun commerciële waarde voor de Reisorganisatie. Kwaliteit en integriteit van de gepresenteerde kennis en informatie staan voorop. Evenals van u visie en strategisch inzicht gevraagd wordt, vragen wij dat ook van de docenten. Geen middle-of-the-road PowerPoints dus, maar gepassioneerde gesprekken over de essentie en toekomst van het FM Vak en de FM Markt. Uw docenten helpen u groeien. Uw collega deelnemers houden u scherp. Elke dag wordt afgrond met de vraag ‘Wat hebben wij vandaag geleerd?’

Bekijk het programma

 

De volgende thema's staan centraal:

  • Facility Management: Het Vak, De Kanteling en De Toekomst
  • De Gebouwde Omgeving
  • De Werkplek
  • De Visie en strategie voor je organisatie
  • De Technologie
  • Modellen en concepten

Programma van de opleiding Facility Manager

 

Inchecken > Regardz La Vie Utrecht

 Facility Management: Het Vak, De Kanteling en De Toekomst

09.30 uur – 17.00 uur

Ochtendprogramma

Introductie opleiding

  • Wat is de Reis van het FM Vak naar de FM Markt?
  • Wat zijn Inspiratiedagen?
  • Hoe bevorderen wij de interactie en kennisuitwisseling tussen de deelnemers?
  • Waarom circulaire integratie met HR, Bouw en Technologie?
  • Hoe werkt de online community?
  • Waarom een mondeling examen?

Fred Kloet, Hoofddocent en Directeur Smart WorkPlace

 

Het vak

  • De Basis: definities, normen, historie en literatuur
  • Organisatie en Ruimte: impact, multidisciplinariteit, IFM, 
  • De Context: samenwerking (inter)nationaal, onderzoek, volgende generatie

Mark MobachLector Facility Management, Leading Lector NoorderRuimte, Research Centre for Built Environment, Hanzehogeschool Groningen; Lector Ruimtelijke Omgeving en de Gebruiker, De Haagse Hogeschool

 

 Wandeling

Door de stad Utrecht, begeleid door Fred Kloet.

 

Middagprogramma

De kanteling

FMN en Twynstra Gudde laten a.d.h.v. hun meerjarig marktonderzoek zien hoe de FM-markt in de loop van de jaren is veranderd en waarom zich nu De Kanteling ontwikkelt. De deelnemers krijgen een kopie van het laatste marktonderzoek.
Natalie Hofman, Voorzitter FMN
Corinna Diepen-Knegjes, Partner Twynstra-Gudde

 

De Toekomst

  • Circulair FM: hoe de circulaire economie uw visie op FM en gebouwen verandert
  • Smart Buildings: hoe virtueel bouwen eisen stelt aan de Facility Manager
  • De volgende generatie FM’s

Geerke Versteeg MSc RE, Eigenaar PHI Factory

 

En nu op Reis!

Fred Kloet, Hoofddocent en Directeur Smart WorkPlace


Inspiratiedag 1 > Bouwcampus Delft

 De Gebouwde Omgeving

09.30 uur – 17.00 uur

Ochtendprogramma

De waarde van Bouwers en Installateurs voor FM

  • De Bouwcampus: waarom, wie en wat?
  • De Themakaart Bouw: waarom interessant voor FM?
  • Wat betekent de Bouwagenda voor FM?

Anneke Witte, Business Development Manager De Bouwcampus

 

Circulair Bouwen en Duurzame Gebouwen

  • Hoe duurzaam, circulair en innovatief is de Bouw?
  • Wat zijn BREEAM en WELL?
  • Wat is het belang voor verhuurders, projectontwikkelaars en vastgoedbeheerders?
  • Hoe kan FM de rol van opdrachtgever (beter) invullen?

Wietse Walinga, Directeur DuurzaamGebouwd

 

 Werklunch

Op de Bouwcampus aangeboden door Facilicom (12.00-13.00). Rogier Verbeek, Directeur Klant & Markt, geeft visie op de toekomst van FM.

 

Middagprogramma

Gebouwbeheer 2.0

  • Wat is Beheer & Onderhoud tegenwoordig?
  • Waarom kantelt de relatie tussen bouwkunde en installaties?
  • Hoe ziet de toekomst van FM eruit?

Nico PrenenRVGME, Teamleider FM & Vastgoed, TU Delft

 

Architectuur, BIM en Informatiemanagement

  • Wat doet de Bouwinformatieraad?
  • Wat is virtueel ontwerpen en bouwen? Wat is BIM?
  • Wat is het BIM Loket? Wat is de rol van het Rijksvastgoedbedrijf?
  • Hoe kan FM van deze innovaties profiteren?

ir. Dik Spekkink, Clustercoördinator Informatietechnologie en Processen, Bouwinformatieraad

 

Wat hebben we vandaag geleerd?

Fred Kloet, Hoofddocent en Directeur Smart WorkPlace


Inspiratiedag 2 > Wageningen / Duiven

De Werkplek

09.30 uur – 17.00 uur

 

Ochtendprogramma

FM op een campus: WUR

  • Werkplekconcepten: wat werkt wel en wat niet?
  • Diensten, beleving en productiviteit: de nieuwe rol van de facility manager?
  • Regie, uitbesteding: welk model, welk type FM Service Provider?
  • Samenwerking met HR, IT en Vastgoed: valkuilen en aanbevelingen
  • Wijze van aanbesteding (visie strategie, duurzaamheid in aanbesteding)
  • Een jaar na de verhuizing: wat is het verschil tussen ontwerp en gebruik?
  • Welke benchmarks en indexen worden gebruikt?

drs. Annet de Haas, Hoofd Location Facilities Wageningen Universiteit
Pim van Benthem MCM, FB Wageningen Universiteit

 

 Werklunch

Aangeboden door Foodstep in Bennekom (11.30-12.30) Foodstep oprichter Theo van Brussel geeft zijn visie op de toekomst van Hospitality.

 

Middagprogramma

FM op kantoor: Alliander

• Werkplekconcepten: wat werkt wel en wat niet?
• Diensten, beleving en productiviteit: de nieuwe rol van de facility manager?
• DBMO, regie, uitbesteding: welk model, welk type FM Service Provider?
• Samenwerking met HR, IT en Vastgoed: valkuilen en aanbevelingen.
• Wat is de relatie tussen circulair bouwen en circulair FM?
• Een jaar na de verhuizing: wat is het verschil tussen ontwerp en gebruik?
Ton Bernts en Ernst-Willem van Drumpt Shared Services Facilities Alliander (Duiven)

 

Wat hebben we vandaag geleerd?

Fred Kloet, Hoofddocent en Directeur Smart WorkPlace

 


Het programma handig in één overzicht? Download de brochure (pdf)

Pitstop > Regardz La Vie Utrecht 

 De Visie: kies het onderwerp van je examen

09.00 uur – 17.00 uur

Ochtendprogramma

Deze ochtend organiseert de groep deelnemers zichzelf. Er is van 09.00 tot 13.00 uur geen docent aanwezig. Doel van deze ochtend is dat de individuele deelnemer door discussie met de andere deelnemers zijn persoonlijk examenonderwerp bepaalt. Het groepsproces zorgt voor interactie, kennisuitwisseling en verbinding, maar ook voor directe feedback van vakgenoten. Kies je voor de gebaande paden en een trendy topic? Wat heeft je organisatie morgen nodig? Wat wil jij na je huidige functie doen? Aan de hand van welk onderwerp wil jij je visie toetsen?


Lunchpauze

 

Middagprogramma 

Elke deelnemer presenteert zijn onderwerp naar eigen inzicht aan dr. Wim Pullen, Directeur Center for People & Buildings, Nicole Poldervaart-Jenje, Manager Inkoop en Logistiek Gelre Ziekenhuizen en Bestuurder Nevi Zorg, en Hoofddocent Fred Kloet. Deze stellen kritische vragen en helpen de deelnemer een onderwerp te kiezen dat optimaal past bij zowel de (persoonlijke) ontwikkeling van de deelnemer als van de organisatie waar binnen de deelnemer werkzaam is. Tevens zullen tips worden gegeven voor relevant onderzoek, literatuur, video’s, experts en locaties. De beschikbare tijd per deelnemer hangt af van het aantal deelnemers. 

Tijdens het middagprogramma komen diverse onderwerpen in hoog tempo aan bod en worden deze ook vanuit zeer diverse invalshoeken bekeken. Deze pressurecooker van visies, vragen, kennis en feedback vereist van de deelnemers analytisch vermogen en 'to-the-point' antwoorden. Aan het eind van de 'Pitstop’ heeft iedere deelnemer het doel van zijn/haar Reis bepaald.


Inspiratiedag 3 > Amsterdam/Schiphol

 De Technologie

09.30 uur – 17.00 uur

Ochtendprogramma

Digitalisering van Gebouwen en Software

  • Wat is PropTech? Hoe kan technologie vastgoedmanagement klantgerichter maken?
  • Kan technologie de medewerkers gezonder maken en gebouwen duurzamer?
  • Welke software bestuurt de gebouwen van de toekomst?
  • Wat zijn interoperabiliteit, System Engineering en Generative Design?
  • Wat is de toekomstige rol van Microsoft, Planon en Autodesk Software?
  • Gaan we echt van AutoCAD naar Revit/BIM?
  • Wat is Predictive Analytics? Hoe verbetert dit mijn FM en Beheer en Onderhoud?

Jeroen Pat, Innovator van TBI KennisLAB in The Edge

 

Case: Circl (www.circl.nl

Erik Vrieling, Partner, de Architekten Cie

 

 Wandeling

Korte rondleiding door het Circulair Economie Paviljoen ABN AMRO verzorgd door Mark van Rijt, Directeur Customer Experience, ABN AMRO en met de trein naar Schiphol (11.40-13.00)

 

Middagprogramma

Smart FM en Asset Management

  • Hoe gebruikt Schiphol technologie en data voor Asset Information Management?
  • Hoe gaat Schiphol van ‘Planned Maintenance’ naar ‘Predictive Maintenance’?
  • Wat kan FM met deze ontwikkeling?

Alexander Worp, Strategic Advisor BIM & Asset Management, Schiphol Group


Effectiviteit van werkomgevingen meten

  • Wat zegt data over het gebruik en de effectiviteit van de werkomgeving?
  • Hoe nuttig zijn Activity Based Working, Het Nieuwe Werken en Ontmoetingsplekken?

Gideon van der Burg, Managing Director BeNeLux van Leesman

 

Informatiemanagement

  • Wat is de opbrengst van real-time data voor Asset Management?
  • Wat is een Electronisch Gebouw Dossier? Waarom is data-integratie belangrijk?
  • Hoe kan de NFC Index data helpen bij professionalisering van FM?

Rinus Vader MFM, Leading FM Professional van RHDHV

 

Wat hebben we vandaag geleerd?

Fred Kloet, Hoofddocent en Directeur Smart WorkPlace


Inspiratiedag 4 > Meander Medisch Centrum Amersfoort

Modellen en concepten

09.30 uur – 17.00 uur

Ochtendprogramma

Regie, Partnerschap en samenwerking

  • Over (de relatie met) bestuur en management
  • Over de samenwerking met HR, ICT, Vastgoed en Finance
  • Contracteermodellen

Leo Laanen, Directeur van IFMEC

 

Community en Engagement

  • Hoe creëer je een werkplekconcept dat inspireert en medewerkers motiveert?
  • Hoe ontwikkel je een community?
  • Wat zijn de modellen en concepten van de toekomst?

 

 

 Werklunch

Aangeboden door Meander Medisch Centrum. Tijdens de lunch geeft Suzanne de Jong, Manager Facilitair Bedrijf, haar visie op strategie en resultaat van ontwerpen, bouwen, technologie en facility management van het Meander Medisch Centrum.

 

Middagprogramma

ISO 41000 en NEN EN 15221

  • Wat is een Management System Standaard en een High Level Structure i.r.t. de ISO 9001?
  • Hoe maakt het ISO 41000 model eff ectief benchmarken en sourcing mogelijk?
  • Wat gebeurt er met de NEN EN 15221?

Ian van der Pool, Facility Manager Ministerie van Defensie en voorzitter EN15221 Commissie


De externe Service Provider

  • Welke mogelijke modellen kan een FM Service Provider aanbieden?
  • Wat is de ontwikkeling van uitbesteding richting 2020 en verder?
  • Bij welke projecten zijn door ISS bepaalde modellen gebruikt?

Seth Halkes, Directeur Excellence Center van ISS


Wat hebben we vandaag geleerd?

Fred Kloet, Hoofddocent en Directeur Smart WorkPlace


Aankomst > Regardz La Vie Utrecht

De Strategie: kies de strategie voor je organisatie

 

Ochtendprogramma

Deze ochtend organiseert de groep deelnemers zichzelf. Er is van 09.00 tot 13.00 uur geen docent aanwezig. Doel van deze ochtend is dat de individuele deelnemer door discussie met de andere deelnemers een strategie bepaalt voor realisatie van zijn/haar visie op het gekozen persoonlijke examenonderwerp. Het groepsproces zorgt voor interactie, kennisuitwisseling en verbinding, maar ook voor directe feedback van vakgenoten. Kies je voor de gebaande paden en een trendy topic? Wat heeft je organisatie morgen nodig? Wat wil jij na je huidige functie doen? Aan de hand van welk onderwerp wil jij je visie toetsen?

 

Lunchpauze

 

Middagprogramma 

Elke deelnemer presenteert zijn onderwerp aan dr. Wim Pullen, Directeur Center for People & Buildings, Nicole Poldervaart-Jenje, Manager Inkoop en Logistiek Gelre Ziekenhuizen en Bestuurder Nevi Zorg, en hoofddocent Fred Kloet. Op een manier zoals de deelnemer zelf wenst. Deze stellen kritische vragen en helpen de deelnemer een onderwerp te kiezen dat optimaal past bij zowel de (persoonlijke) ontwikkeling als de organisatie waarin de deelnemer werkzaam is. Tevens zullen tips worden gegeven voor relevant onderzoek, literatuur, video’s, mensen en locaties. De beschikbare tijd per deelnemer hangt af van het aantal deelnemers. 

Tijdens het middagprogramma komen snel en kort zeer veel en erg verschillende onderwerpen voorbij en worden deze ook vanuit zeer diverse invalshoeken bekeken. Deze pressurecooker van visies, vragen, kennis en feedback vereist van de deelnemers analytisch vermogen en 'to-the-point' antwoorden. Aan het einde van de 'Pitstop’ heeft iedere deelnemer het doel van zijn/haar Reis bepaald.


Het Reisverslag > Circl (www.circle.nl)

 Mondeling Examen: presentatie van je visie en strategie

Elke deelnemer geeft zijn voorkeur op voor een tijd plus examinator. Gekozen kan worden uit dr. Wim Pullen, Directeur Center for People & Buildings, Nicole Poldervaart-Jenje, Manager Inkoop en Logistiek Gelre Ziekenhuizen en Bestuurder Nevi Zorg, en hoofddocent Fred Kloet. Afhankelijk van het aantal deelnemers wordt de gesprekstijd bepaald (45 of 60 min.) en het aantal examinatoren per deelnemer. De deelnemers
ontvangen tijdens de Incheck een beoordelingsmatrix welke door de examinator zal worden gehanteerd bij de bepaling van het cijfer.

Het te presenteren Reisverslag is vormvrij. Tijdens de Reis mogen foto’s, interviews en video’s gemaakt worden. Naar keuze mogen andere
persoonlijke leertrajecten en organisatie-afhankelijke parameters worden toegevoegd. Het reisverslag dient minimaal een week voor het mondeling
examen aan de gekozen examinator verzonden te worden. Indien uitdrukkelijk schriftelijk verzorgd, zal de examinator geheimhouding betrachten. Indien kennisdeling met de andere deelnemers geoorloofd is, zal het Reisverslag via de online community gedeeld worden. 

Het mondeling examen vindt plaats op de spraakmakende locatie Circl.


Uw hoofddocent:

 Fred Kloet 

Fred Kloet Directeur Smart WorkPlace

 

Docenten:

  • Arne van Roessel (o.v.b.) bestuurder NFC Index en Manager Regie Facilitair & Huisvesting
  • Mark Mobach, Lector Facility Management, Hanzehogeschool Groningen; Lector Ruimtelijke Omgeving en de Gebruiker, De Haagse Hogeschool
  • Natalie Hofman, Voorzitter FMN
  • Corinna Diepen-Knegjes, Partner Twynstra-Gudde
  • Geerke Versteeg MSc RE, Eigenaar PHI Factory
  • Majorie Jans MFM, Manager De Bouwcampus
  • Wietse Walinga, Directeur DuurzaamGebouwd
  • Rogier Verbeek, Directeur Klant & Markt Facilicom
  • Nico Prenen RVGME, Teamleider FM & Vastgoed, TU Delft 
  • ir. Dik Spekkink, Clustercoördinator Informatietechnologie en Processen, Bouwinformatieraad
  • drs. Annet de Haas, Hoofd Location Facilities Wageningen Universiteit 
  • Theo van Brussel, oprichter Foodstep
  • Ton Bernts en Ernst-Willem van Drumpt Shared Services Facilities Alliander (Duiven)
  • dr. Wim Pullen, Directeur Center for People & Buildings
  • Nicole Poldervaart-Jenje, hoofd inkoop en logistiek, Gelre ziekenhuizen en Bestuurder Nevi Zorg
  • Jeroen Pat, Innovator van TBI KennisLAB
  • Erik Vrieling, Partner, de Architekten Cie B.V.
  • Mark van Rijt, Directeur Customer Experience, ABN AMRO 
  • Alexander Worp, Strategic Advisor BIM & Asset Management, Schiphol Group
  • Gideon van der Burg, Managing Director BeNeLux van Leesman
  • Rinus Vader MFM CFM, Leading FM Professional van RHDHV
  • Leo Laanen, Directeur van IFMEC
  • Suzanne de Jong, Manager Facilitair Bedrijf, Meander Medisch Centrum
  • Ian van der Pool, Facility Manager Ministerie van Defensie en voorzitter EN15221 Commissie
  • Seth Halkes, Directeur Excellence Center, ISS

Algemene informatie van de opleiding Facility Manager

 

Data en locatie

12, 26 april, 17, 31 mei, 14, 28 juni, 6 en 20 september 2018

 

Regardz La Vie Utrecht
Lange Viestraat 351
3511 BK Utrecht
Tel: 030 - 234 0088
Routebeschrijving         


Uw investering 

De investering voor deze 8-daagse opleiding bedraagt €3.999,- (excl. btw) per persoon. Dit bedrag is inclusief koffie, thee, lunches en toegang tot de online leeromgeving. Hierdoor krijgt u de beschikking tot alle lesmaterialen die u zelf als naslagwerk voor uzelf en uw collega's kunt afdrukken.

 

Ondersteund door online leeromgeving

Tijdens de opleiding maakt u, naast de bijeenkomsten, gebruik van een online leeromgeving. Hier vindt u (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video’s, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. De leeromgeving gebruikt u ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om uw profiel aan te maken.

 

Voor wie bestemd?

De groep van maximaal 20 deelnemers is zo gevarieerd mogelijk voor wat betreft sectoren, opdrachtgevers en aanbieders, expertise en achtergrond. Een HBO-basis of een aantal jaren (FM) werkervaring is vereist voor doorgronding en integratie van de geboden inspiraties en kennis. Nadrukkelijk wordt gezocht naar deelnemers uit zowel de vraag- als aanbodzijde van de markten service providers, vastgoed, bouw, beheer en gebruik
(opdrachtgevers, facility managers, bestuurders, jong professionals en generalisten).

 

Intakeprocedure

Om ervoor te zorgen dat de docenten zich optimaal voor kunnen bereiden op uw wensen en behoeften, werken wij met een intakeformulier. Enkele weken voor aanvang van de opleiding kunt u deze intake invullen via de online leeromgeving. Op het intakeformulier kunt u concreet aangeven wat uw leerdoelen zijn. Heeft u nog praktijkvraagstukken die u graag tijdens deze opleiding wenst te behandelen? Dan kunt u dit toesturen naar Judith Bijnen.

 

Meer informatie

Persoonlijk Opleidingsadvies
Nancy Kager
T: 040 - 2 972 774

Verantwoordelijk voor het programma
Marloes Hogervorst
Opleidingsmanager

Judith Bijnen
Opleidingscoördinator

 


Belastingvoordeel

N.B. Betaalt u dit programma (gedeeltelijk) zelf? Maak gebruik van het belastingvoordeel en vraag tot bijna 50% van de studiekosten terug van de Belastingdienst! Meer informatie en tips

Cursisten die u voorgingen:

 

De Verdiepingsopleiding voor de Facility Manager heeft mij geleerd om Facility Management ook te zien als een strategisch vakgebied en niet slechts als een uitvoerende tak van sport.

Herman Markvoort, Facility Manager, Mammoet Europe B.V.

Deze opleiding had een dusdanige diepgang en veelzijdigheid dat het me mede daardoor gelukt is om een nieuw contract op te stellen in een regie model volledig gebaseerd op de nieuwe NEN Norm NEN-EN15221. Daardoor is het nu ook mogelijk om gebruik te maken van de NFC-index die ook op de cursus is geïntroduceerd en toegelicht en waarvoor ik de Benchmark mogelijkheid heb kunnen inrichten.

Tevens ben ik getriggerd door het onderwerp “Gastvrijheid binnen Facility Management” hierdoor is de hele facilitaire organisatie nu gereorganiseerd naar een outputgerichte organisatie waarin hospitality hoog op de agenda staat en wel zo dat niet alleen de hospitality dames van het Welcome Management maar ook alle andere facilitaire medewerkers van bewaker tot handyman nu een hospitality training krijgen!

Op de cursus is de NEN-EN15221 gepresenteerd als een mooi tool om de kwaliteit en de processen te borgen. Maar daarnaast was er ook aandacht voor de andere (softe) kritische succes factoren met betrekking tot de klantbeleving. Hierdoor wordt de  facilitaire organisatie nu ook meer beoordeeld op hun toegevoegde waarde en worden ze daardoor ook meer geïnspireerd dan maar enkel te streven naar een voldoende op de kpi’s  van de kwaliteit en de processen met het risico de werkelijke klant daardoor uit het oog te verliezen.

Kortom een waardevolle cursus die het Facility Management een enorme boost kan geven!

Jos Huizinga, Facility Manager, Thales Nederland B.V.

 

Dankwoord voor hoofddocent Andreas van Wagenberg. Ik dank je hartelijk voor de inspirerende wijze waarop je de masterclasses FM doet. Het heeft mij veel nieuwe inzichten gebracht. De combinatie van gastsprekers en jouw expertise is waardevol en uitstekend. Daarnaast was de sfeer en de onderlinge collegialiteit van de collega's in de groep uitstekend, dank daarvoor!

Walter Burg, Hoofd Informatieve Diensten & ServiceCentrum, gemeente Oss

 

Incompany training

Heeft u, samen met uw collega's, interesse in één van onze opleidingen, maar dan gericht op uw organisatie, uw situatie en uw wensen? Dan is een incompany training zeker interessant! Wij denken graag met u mee, zodat de gezamenlijke leerdoelen van u en uw collega's gerealiseerd worden. In overleg bepalen we de inhoud, datum/data, dagindeling(en) en locatie.

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Per opleiding wordt gezocht naar de best passende docent(en)
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met:

Guusje verhoeven Incompany Advies
Guusje Verhoeven
Adviseur Incompany trainingen
Email: g.verhoeven@Euroforum.nl
Telefoon: 040 297 49 77 / 06 516 18 303

Via onderstaande knop kunt u zich veilig, eenvoudig en snel inschrijven voor deze opleiding. Verzeker u van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg uw deelname vast!
Opleiding voor de Facility Manager inschrijven

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Opleiding voor de Facility Manager start op 12, 26 april, 17, 31 mei, 14, 28 juni, 6 en 20 september 2018 in Regardz La Vie Utrecht!

facility

Heeft u vragen? Neem voor meer informatie contact op met:

  • Nancy Kager
  • Per telefoon: 040-2972774
  • Via een e-mail: n.kager@sbo.nl

Onze privacy-policy

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Opleiding voor de Facility Manager start op 12, 26 april, 17, 31 mei, 14, 28 juni, 6 en 20 september 2018 in Regardz La Vie Utrecht!

facility

Heeft u vragen? Neem voor meer informatie contact op met:

  • Nancy Kager
  • Per telefoon: 040-2972774
  • Via een e-mail: n.kager@sbo.nl

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: Opleiding
Prijs: €3.999,- excl. btw
Datum: 12, 26 april, 17, 31 mei, 14, 28 juni, 6 en 20 september 2018
Locatie: Regardz La Vie Utrecht

Blijf op de hoogte

Ontvang maandelijks onze nieuwsbrief

Aanmelden

Opleidingsadvies

Wilt u meer inhoudelijke informatie? 
Neem contact op met:

Nancy Kager  

Opleidingsadviseur
Nancy Kager

  

040 - 2 972 774

Partner: