Congres The Next Student

  • Met keuze uit twee thema's: 'Marketing & Communicatie' en 'Studentenwelzijn'
  • Bouw jouw eigen programma! Kies uit 19 verschillende sessies
  • Incl. gratis boek: 'Van stress naar succes' - Mirjam Pol
  • Gratis e-book over Jongerenwelzijn en Marketing Communicatie ontvangen?
Vraag het gratis e-book aan!

Profileer je als onderwijsinstelling onderscheidend op het gebied van marketing, communicatie & studentsucces in het MBO & HO

Helaas heeft deze productie al plaatsgevonden. Een volgende datum is nog niet bekend. Wanneer je interesse hebt neem dan contact via de chat of via email met de adviseur.

Hét congres voor het werven én het begeleiden van de huidige student!

De invloed van marketing en communicatie binnen het onderwijs wordt steeds groter. Jongeren zijn voortdurend online te vinden en baseren veel keuzes die ze maken op informatie verkregen via social media kanalen of online platformen. Hoe beweeg jij als onderwijsinstelling mee met alle technologische ontwikkelingen en hoe profileer jij je onderscheidend van andere scholen? Een interne én externe marketing- en communicatiestrategie is hier essentieel!

Ook studentenwelzijn en studiesucces is het afgelopen jaar hoog op de agenda komen te staan. Het is belangrijk studenten te begeleiden in het vergroten van hun welzijn, zodat zij hun talenten optimaal kunnen benutten en het aantal uitvallende studenten wordt verkleind. Hoe begeleid jij jouw studenten gedurende hun studieverloop? Wat kun jij nog meer doen om het studentenwelzijn en studiesucces te verhogen op jouw school?

Dit en nog vele andere vraagstukken komen aan bod tijdens dit unieke congres op 7 september 2022 in de Jaarbeurs Utrecht.

Vraag het gratis e-book aan!

Met 8 interessante artikelen over Jongerenwelzijn en Marketing & Communicatie. Een greep uit het e-book:

  • 5 tips voor het aanpakken van studiestress
  • Eerlijk zijn over moeilijkheden - inzicht van een student
  • Studenten werven met een student journey strategie
  • Hoe profileer je een opleiding?
Vraag het (gratis) e-book aan

 

Het programma bestaat uit de volgende thema's:

Kennispartners van de Next Student:

08:45 | 

Ontvangst

09:00 | 

Opening door dagvoorzitter

Karim Amghar, TV & Radio presentator NTR, Docent MBO en HBO en auteur

09:25 | 

Keynote | Grip op de mini-samenleving

Iliass El Hadioui, Stads- en onderwijssocioloog, wetenschappelijk docent, programmaleider De Transformatieve School en lid van de Onderwijsraad

Thema: Studentenwelzijn

Wat zijn de effecten van een (super-) diverse buitenschoolse leefwereld op de schoolcultuur in een stedelijke omgeving? Waar hebben studenten in deze scholen behoefte aan? Iliass spreekt in deze keynote in het bijzonder over het switchgedrag van studenten tussen de binnenschoolse en buitenschoolse leefwerelden. Vervolgens laat hij zien hoe jongeren, ondanks de mis-match tussen de leefwerelden, veerkrachtigheid kunnen ontwikkelen en komen tot het geloof in eigen kunnen (self-efficacy) om de schoolladder te ervaren als hun ladder en deze te beklimmen. Wat is hierin de rol van de school?

10:00 | 

Maak één keuze uit twee keynote speeches

Keynote | Een nieuwe kijk op studiestress: wat kan je hier als school aan doen?

Toske Andreoli, Filosoof en schrijver

Thema: Studentenwelzijn

Steeds meer studenten hebben het zwaar, zo bleek ook al vóór corona en het noodgedwongen digitale onderwijs. Ze zijn overspannen, neerslachtig en eenzaam, hebben concentratieproblemen en angstaanvallen. Hoe komt dit? Het aanbod van cursussen als ‘Burn-outpreventie’, 'Timemanagement' of ‘Lekker in je vel’ is groot, op social media lezen ze dat je gezond moet eten, wandelen en mediteren voor 'mentale veerkracht'. Maar ligt het wel aan de studenten zelf? Wat hebben studenten eigenlijk van hun omgeving nodig om goed te kunnen studeren en lekker in hun vel te zitten? Toske neemt je tijdens haar keynote mee in een nieuwe kijk op studiestress.

Keynote | Ga voor merkbaar, dan voor meetbaar!

Charlotte de Lange, Marketingmanager, AFAS Software

Thema: Marketing & Communicatie

Niet elke marketingactiviteit kan je volledig doormeten. Maar is dat ook belangrijk? Of is het realiseren van een merkbaar resultaat al een doel op zich? In deze keynote neemt Charlotte je mee hoe in zij het softwareproduct van AFAS elke dag weer zo goed mogelijk op de kaart zet. Hierbij kijkt zij verder dan de standaard marketing middelen.  De ruggengraat van AFAS marketing activiteiten is namelijk sponsoring. AFAS gebruikt sport, muziek, theater en nog veel meer. Benieuwd naar het out of the box denken en de gedachte die achter de verschillende sponsorschappen zitten?

10:30 | 

Koffiepauze

11:00 | 

Inspiratiesessie

Inspiratiesessies

Word volledig bijgepraat over een actueel onderwerp door een échte expert aan de hand van een proefschrift, boek of casus.

12:00 | 
12:30 | 

Lunchpauze

13:15 |

 

Best Practice Tafelsessies, Inspiratiesessie of Praktijklabs

Maak een keuze uit:

  • Best Practice Tafelsessies (2x 30 min.): Ga in kleine groepjes van 10-15 personen in gesprek met de tafelleider om kennis en ervaring uit te wisselen. De tafelleider introduceert eerst kort zijn of haar thema of project.
  • Inspiratiesessie (1x 60 min.): Word volledig bijgepraat over een actueel onderwerp door een échte expert aan de hand van een proefschrift, boek of casus.
  • Praktijklab (1x 60 min.): Een interactieve sessie, onderbouwd door theorie.

14:15 | 

Praktijklabs

15:45 | 

Keynote | Wat kunnen we leren van de toekomst, om vandaag mee aan de slag te gaan?

Tom Palmaerts, Trendwatcher Trendwolves

Thema: Marketing & Communicatie & Studentenwelzijn

Ben jij klaar voor de toekomst? Twijfel je over het antwoord? Dat is oké. Het leven gaat soms zo snel, dat de toekomst ons doet duizelen. Maar, hoe worden we dan wel futureproof? Tom Palmaerts reist al jarenlang de wereld rond met één doel: mensen zin doen krijgen in de toekomst.  

Wat zijn de grote trends bij jongeren en hoe kan je hier op inspelen vanuit marketing en begeleiding? Zijn onze jongeren wel futureproof? Zijn wij wel futureproof? Wat kunnen we leren van de toekomst, om vandaag mee aan de slag te gaan? 

16.15 | 

Borrel en lekkere warme snack

Wie ontmoet je?

  • Marketing- en communicatiemedewerkers
  • Studieloopbaanbegeleiders
  • Studentenwelzijncoördinatoren
  • Instroomcoördinatoren
  • Docenten
  • Opleidingsmanagers
  • Decanen

En alle andere aanverwante functies in het MBO, HBO en WO!

Data en locatie

Data: 7 september 2022

Locatie: Jaarbeurs - Mediaplaza
Jaarbeursplein 6
3503 RM
Utrecht

Mariska Korewijk
Persoonlijk congresadvies

Kom je met 3 personen of meer dan krijg je 10% groepskorting. Neem hiervoor contact met mij op: 

Mail: mariska.korewijk@sbo.nl
Telefoonnummer: 040 – 2 972 751.


Kun je helaas toch niet komen door Corona of omdat je moet invallen voor een collega? Dan mag een collega komen met jouw ticket!


 

Opleiding op maat

Zou jij samen met jouw collega's één van onze opleidingen willen volgen, maar dan gericht op de eigen organisatie, situatie en wensen? Dan is Incompany zeker interessant! Samen stellen we een programma op en bepalen we datum/data, dagindeling(en) en locatie.

Waarom Incompany

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie en leerbehoeften
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Per opleiding wordt gezocht naar de best passende docent(en)
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze Incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met:

Guusje Verhoeven

Adviseur Incompany trainingen
E-mail: guusje.verhoeven@sbo.nl
Tel: +31 40 29 74 980

Voer hier het wachtwoord in.

Persoonlijk advies nodig?

Wil je meer inhoudelijke informatie? 
Neem vrijblijvend contact op met mij.

040 - 2 972 751 mariska.korewijk@sbo.nl

Productaanbod

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van vakgebied Onderwijs

Onze privacy-policy