The (Next) Student

Congres over communicatie met de (aankomende) student

13 & 14 november 2018 | Jaarbeurs (Beatrixgebouw) Utrecht

The (Next) Student 

28 & 29 november 2019 - Utrecht
Hét congres over de communicatie met de aankomende en huidige student!

Speciaal bestemd voor Marketing- en communicatieprofessionals, docenten, decanen, studieloopbaanbegeleiders
en opleiders werkzaam in het MBO, HBO en WO.

De juiste student op de juiste plek. Als onderwijsinstelling hoor je dit voortdurend. Het medialandschap verandert constant, maar ook de voorwaarden om te studeren. Het leenstelsel heeft ervoor gezorgd dat de student extra zorgvuldig zijn studie uitkiest. Moeilijk om te kiezen op deze jonge leeftijd, zo blijkt ook uit het percentage uitvallers. 1 op de 3 studenten houdt het voor gezien het eerste studiejaar. Volgens een grove schatting van het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) kost dit ongeveer 6 miljard per jaar. Er is nog een grote slag te slaan om deze student de juiste studiekeuze te laten maken. Communicatie met de (aankomende) student speelt hierbij een centrale rol. Dit is dan ook precies waar het congres The (Next) Student over gaat!

Laat je inspireren door maar liefst 50 sprekers!

Ja, ik meld me aan!   Download de brochure!


Daarom wil je erbij zijn:


  • Visionaire & praktijksprekers: bepaal jouw koers en hoor wat werkt en wat niet.
  • Inspiratie van zowel binnen- als buitenland: hoe gaan andere onderwijsinstellingen om met vraagstukken rondom werving & selectie & studiekeuze & studiesucces.
  • Diversiteit: Kies uit de vele werkvormen die op het congres de revue passeren en bepaal zelf waar jij behoefte aan hebt.
  • Podcasts: kun je niet kiezen? Geen probleem! Na het congres zijn diverse experts nog aan het woord en terug te beluisteren via onze podcasts.

Bekijk het programma   Bekijk de bootcamp!



Maak kennis met onze sprekers


Bjorn Letink

Sr. Communicatieadviseur Aventus

Yvonne van Sark

Partner Youngworks, Auteur Puberbrein Binnenstebuiten

Ivette Kleijngeld

Projectadviseur Expertisepunt LOB vo-mbo bij MBO Raad

Harry Rorije

Onderwijsinnovator Lerarenopleiding Hogeschool Utrecht

Bekijk alle sprekers


Inspireer en leer:



  • Vernieuwde opzet met zeer uiteenlopende werkvormen die bij jouw leerbehoefte passen.
  • Nog meer casus specifiek op het MBO & HO gericht.
  • Ask your questions sessies met scholieren uit het VMBO, HAVO en VWO.
  • Op zoek naar meer verdieping? Volg dan de gehele dag 1 van de bootcamps!

Je ontmoet marketing- en communicatiemedewerkers, docenten, decanen, studieloopbaanbegeleiders, opleidingsmanagers en andere aanverwante functies in het MBO, HBO en WO!



Terugblik 2018

Samen kijken wij terug op 2 zeer geslaagde en inspirerende dagen.


Wist je dat....?

65% van de kinderen die vandaag naar de basisschool gaan gaat uiteindelijk een baan zullen aannemen die nu nog niet bestaat.

Bron: bloovi.be

70 % van de havo- en vwo-leerlingen die eindexamen moeten doen, het lastig vindt de juiste opleiding te kiezen. Een kwart stopt in het eerste jaar, één op de vijf stapt over naar een andere studie

Bron: Dutchcowboys



Docenten bepalen mede het studiesucces van studenten.

Bron: Staat van het Onderwijs


De partners van 2019


Bekijk hieronder per congresdag de sprekers met sessies die aansluiten op jouw vakgebied. Er worden elke week nieuwe sprekers toegevoegd. Vul het formulier in en wij houden je op de hoogte.

Wil je het hele programma in een handig overzicht? Download dan de brochure!


Download

Voor een compleet overzicht van het programma raden je aan de brochure te downloaden

Download (PDF)

Donderdag 28 november

Prof. Dr. Juliette Walma van der Molen

Professor and Director of the Center for Science Education and Talent Development Universiteit Twente

Harry
Rorije


Hogeschool Utrecht

Karl
Raats


Creativiteitsexpert

Hilde
Roothart


Trendonderzoeker & creatief strateeg bij Trendsactive

Hermien Miltenburg

Voorlichter oudercommunicatie Wageningen University and Research
Beluister de podcast

Ivette
Kleijngeld

Projectadviseur bij het Expertisepunt LOB

Pascal
Appel

Technische Universiteit Eindhoven

Biografie
Pascal is sinds 2017 verantwoordelijk voor de social media kanalen van de Eindhoven University of Technology (TU/e), en in die rol voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om studiekiezers te bereiken en te helpen bij hun studiekeuze.

Rita
de Wilde

Senior Marketeer bij Universiteit Twente

Biografie
Rita is Senior Marketeer en projectleider Student Journey. Ze monitort de klantreis van aankomende studenten en applicants, jaagt organisatie brede verbeterinitiatieven aan en coördineert lopende verbeterinitiatieven van oriëntatie tot inschrijving. Periodiek modereert Rita zg. ‘customer feedback sessies’ waarbij ze in gesprek met (nieuwe) studenten bestaande input verrijkt met kwalitatieve feedback.

Bjorn
Teeuwen

Radboud Universiteit Nijmegen

Mariëlle
van Schie

Head account and strategy Flirt Creativity

Alma
Feenstra

Directeur Marketing & Communicatie mboRijnland

Robin
de Leeuw

Student

Kees
Posch

CRM Specialist bij Universiteit Twente

Biografie
Kees werkt als CRM specialist bij de Universiteit Twente. Vanuit deze rol ondersteunt hij de student journey vanuit een technisch perspectief. Met een data-driven mindset is hij gedreven in het automatiseren van processen om zo te kunnen focussen op wat belangrijk is voor de student.

Vrijdag 29 november

Peter
Joosten

DIY Futurist, Auteur Biohacking

Michelle
Gerlach

Sociaal psycholoog, Intermijn

James
Smith

Youngworks

Biografie
James is adviseur/trainer bij jongerencommunicatiebureau Youngworks en coacht in zijn vrije tijd jongeren. Met veel bevlogenheid deelt hij zijn praktijkervaring en kennis over het puberbrein, jongerentrends, motivatie en talentontwikkeling al een aantal jaren met onderwijsprofessionals. In zijn inspiratiesessies en workshops staat altijd een praktische aanpak voorop.

Yvonne
van Sark

Partner bij Youngworks, auteur Puberbrein Binnenstebuiten

Nina
Hoek van Dijke

Owner Jong & Je Wil Wat

Bjorn
Letink

Sr. Communicatieadviseur Aventus

Jan-Willem
Huisman

Eigenaar IJsfontein, Playful Learning

Biografie
Jan Willem Huisman is oprichter en creatief directeur van IJsfontein, specialist in ontwikkeling van spelend digitaal leren. Hij ontwikkelt concepten met doelstellingen die uiteenlopen van bewustwording tot educatie en van training tot leerzaam vermaak. Denk bijvoorbeeld aan een serious game voor de training van (medisch) personeel, interactieve tentoonstellingen en apps voor musea of een crossplatform digitale methode voor het basisonderwijs. Naast zijn werk bij IJsfontein is Jan Willem intensief betrokken bij het ontwerp en de oprichting van de Nederlandse School, een post-initiële opleiding voor ambitieuze onderwijsprofessionals.

Roos
van Vught

Social media manager & Oprichter Merkwerkers

Vincent
Revenboer

Oprichter Cobra CRM

David
Weel

Eindredacteur social media, Scholieren.com

Biografie
David (20) kwam als middelbare scholier bij de redactie van Scholieren.com werken en groeide door naar het vaste team. Nu is hij eindredacteur social media. Naast zijn werk bij Scholieren.com, studeert hij communicatiewetenschappen aan de UvA in Amsterdam. Instagram: davidopfeestje

Mis het niet!

Vorig jaar ontmoeten 250 onderwijsexperts elkaar tijdens de 3e editie van The (Next) Student! Wil jij erbij zijn dit jaar? Schrijf je in en wij houden je op de hoogte. 

Ja, ik meld me aan!

Data en locatie

28 & 29 november 2019

Jaarbeurs Utrecht
Beatrixgebouw – MeetUp
Jaarbeursplein 6
3521 AL Utrecht

Routebeschrijving

  

Wie ga je ontmoeten?

  • Marketing- en communicatiemedewerkers
  • Studieloopbaanbegeleiders
  • Docenten
  • Opleidingsmanagers
  • Decanen

En alle andere aanverwante functies in het MBO, HBO en WO!

 

Inschrijven

  Tot en met maandag 30 september 2019 Na maandag 30 september 2019
1 dag € 449,- € 499,-
2 dagen € 799,- € 899,-

Deze prijs is exclusief BTW en inclusief koffie, thee, en lunch. 

Kom je met 3 personen of meer? Dan krijg je € 75,- korting per persoon op de toegangsprijs. Neem hiervoor contact op met Mariska Korewijk.

Ja, ik meld me aan!

 

 

Laat je gegevens achter en wij houden je op de hoogte!

Onze privacy-policy

Informatiemarkt

The Next Student is een mooi moment om jouw organisatie te profileren door middel van een stand op onze informatiemarkt. Wil je deelnemen aan de informatiemarkt op het congres The Next Student? In de link hieronder kun je zien welke mogelijkheden er zijn. Neem voor deelname contact op met programmamanager Jose Kolk via j.kolk@sbo.nl.

Download dan hier onze PDF.


De partners van 2019


Student meets Professional

Op het congres gaat de student in gesprek met de onderwijsprofessional. In het onderwijs werken we hard aan innovatie, maar wat merkt de student hier eigenlijk van? Of misschien nog wel belangrijker, wat vindt de student van de innovatieve ideeën? Luister hier naar verschillende gesprekken omtrent het thema gepersonaliseerd onderwijs!

Hermien Miltenburg

Oudercommunicatie & voorlichter Wageningen University 

Studiekeuzevoorlichting voor laaggeletterde ouders

Beluister de podcast

Marjolein
de Jong

Jongerenspecialist Young Inspiration

Studentparticipatie: leer studenten van nu anders betrekken

Beluister de podcast

James
Smith

Youngworks

Hoe daag ik mezelf en mijn studenten uit om met talentontwikkeling aan de slag te gaan?

Beluister de podcast

Rob
Speekenbrink

Oprichter Communicatiebureau Noscura

Hoe een chatbot scholieren helpt bij het kiezen voor ROC West-Brabant

Beluister de podcast

Annejet Lont

Bestuurslid van de Landelijke Studentenvakbond

Wat nemen studenten wel/niet mee in hun studiekeuze?

Beluister de podcast

Rutger Kappe

Lector
Studiesucces

Hoe haal je alles uit
je studie?

Beluister de podcast

Simone Marks

Marketing- en communicatieadviseur

Hoe je weg te vinden in het huidige studieaanbod

Beluister de podcast

Donderdag 28 november


Keynote: Hoe leid je studenten op voor (niet) bestaande banen in de toekomst?

Prof. Dr. Juliette Walma van der Molen, Professor and Director of the Center for Science Education and Talent Development Universiteit Twente


Keynote: Hoe zorgen we ervoor dat jongeren nu gelukkiger worden dan hun voorgangers?
Stel je voor. Je bent geboren na 1995. 9/11 ken je alleen van de filmpjes die op die fatale dag zijn gemaakt. De financiële crisis van 2008 heb je waarschijnlijk wel bewust meegemaakt. Daarna werd het leven voor velen gekenmerkt door onrust, angst en onzekerheid. Heel anders dan de Summer of Love die de jaren zestig kenschetst of de global village van de jaren negentig. Feit is dat de jongeren van nu zowel fysiek als mentaal in een slechtere conditie zijn dan de jongeren die nu ouderen zijn geworden. Ze hebben last van stress en depressies, lijden aan slapeloosheid en eenzaamheid. De opgave voor de toekomst is om deze ontwikkeling te keren en ervoor te zorgen dat de jongeren van nu gelukkiger en gezonder worden dan hun voorgangers.

Hilde Roothart, Trendonderzoeker & creatief strateeg bij Trendsactive


Keynote: Hoe stimuleer je creativiteit bij studenten?

Karl Raats, Spreker creativiteit, spreker van het jaar 2016, motivator


Benieuwd naar de sessies die aansluiten op jouw vakgebied? Bekijk ze hieronder:


Ateliersessie: De rol van de ouders in het studiekeuzeproces voor het MBO en HO

Soms zijn ouders zich er niet eens van bewust, maar zij hebben een grote invloed op de studiekeuze en het studiegedrag van hun volwassen kind. Ook zijn er ouders die zich heel goed bewust zijn van hun invloed en die (over)benutten. Wat de insteek van ouders ook is, in je werk als decaan/mentor op mbo, havo of vwo of studieloopbaanbegeleider/studieadviseur in het hoger onderwijs heb je ermee te maken. Doen alsof die invloed niet bestaat is niet effectief. Hoe kun je die ouderlijke invloed slim inzetten met respect voor de privacy en eigen verantwoordelijkheid van de studiekiezer/student? In een discussieronde wisselen we ervaringen uit. We kijken naar welke informatie ouders van scholieren/studenten online opzoeken en delen die. We doen een aantal rollenspellen op basis van casussen die aangeleverd zijn door decanen. Hoe handel je als decaan/mentor om deze ouders op een goede manier te betrekken bij je LOB?

Hermien Miltenburg, Oudervoorlichter van (aanstaande) studenten Wageningen University


Inspiratiesessie: Making school cool again: het ontwikkelen van een influencer campagne voor MBO Amersfoort om potentiële nieuwe studenten aan te spreken

Mariëlle van Schie, Head account and strategy Flirt Creativity

Inspiratiesessie: Het actief werken aan de customer journey binnen MboRijnland

Alma Feenstra, Directeur Marketing & Communicatie mboRijnland


Bootcamp

Wil je leerlingen vanuit jouw rol als docent, decaan of marketing- en communicatiemedewerkers effectief door laten stromen naar jouw vervolgopleiding? Neem dan deel aan deze bootcamp, waarin succesfactoren worden uitgelegd die studenten leren (studie)loopbaankeuzes maken. Je onderzoekt of en hoe je deze succesfactoren in jouw doorstroomprogramma hebt opgenomen. Daarnaast zoomen we in op het loopbaandossier wat de leerlingen in het vmbo hebben opgebouwd en welke functie deze kan hebben in het doorstroomprogramma.

Ivette Kleijngeld, Projectadviseur bij het Expertisepunt LOB


Ateliersessie: Chatbots en AI in het onderwijs. Wat zijn toekomstmogelijkheden?

Artificial Intelligence en chatbots zijn net als in andere sectoren ook in het onderwijs in opkomst. De lerarenopleiding van de Hogeschool Utrecht en Helpr hebben het afgelopen jaar geëxperimenteerd met deze technologie om te verkennen wat er mogelijk is en welke impact dit heeft op de relatie onderwijsinstelling, student, docent en technologie. In deze inspiratiesessie gaan we met elkaar verkennen welke toekomstmogelijkheden we zien en hoe we deze technologie kunnen inzetten in de communicatie met studenten. Ook een student van de lerarenopleiding komt aan het woord over zijn ervaringen.

Harry Rorije, Onderwijsinnovator Hogeschool Utrecht
Jaap Koelewijn, Founder Helpr
Robin de Leeuw, student


Ateliersessie: De rol van de ouders in het studiekeuzeproces voor het MBO en HO

Hermien Miltenburg, Oudervoorlichter van (aanstaande) studenten Wageningen University


Inspiratiesessie: Hoe richt je je studentcommunicatie in en welke kanalen zet je in?

Bjorn Teeuwen houdt zich namens twee van de zeven faculteiten op de Radboud Universiteit in Nijmegen bezig met het communiceren met eigen studenten en gebruikt daarvoor steeds meer verschillende vormen van communicatie. In deze presentatie licht hij zijn ervaringen toe die hij de laatste jaren heeft opgedaan, bespreekt hij de kanaalkeuzes die gemaakt worden en geeft hij inzicht in de manier waarop hij probeert in te spelen op trends en hypes. Verder is hij freelancer op het gebied van communicatie voor verschillende organisaties in en rondom Nijmegen waarbij hij zich vooral richt op de doelgroep jongeren en studenten.

Bjorn Teeuwen, Voorlichting en communicatie en projectmedewerker, Radboud Universiteit Nijmegen



Ateliersessie: CRM, het vehicle voor het optimaliseren van de student journey

De Universiteit Twente is erin geslaagd een gedegen Customer Journey strategie en ‘way of working’ op te zetten, waarbij onze klant centraal staat en de service past binnen ons DNA. Om de klantreis te optimaliseren en te monitoren zijn maatwerk-modificaties in ons CRM systeem doorgevoerd. In deze sessie geven we een inkijkje in onze verbeterinspanningen en de relevantie van de juiste CRM ondersteuning.

Rita de Wilde-Brink, Projectleider Customer Journey Universiteit Twente
Kees Posch, CRM Specialist Universiteit Twente

Inspiratiesessie: Hoe bereik je op een ludieke manier de internationale scholier?

De sfeer op een universiteit speelt een belangrijke rol in het keuzeproces van een studiekiezer. Wij organiseerden een online campagne waarbij 5 internationale studiekiezers kans maakten op een volledig georganiseerd weekend Eindhoven, zodat ze de sfeer op onze universiteit zelf konden ervaren en deze konden delen via hun eigen social media kanalen. Dus van studiekiezer naar influencer!

Pascal Appel, Social media manager Universiteit Eindhoven

Vrijdag 29 november


Keynote: De impact van technologie op het onderwijs

Peter Joosten, DIY Futurist, Auteur Biohacking, Podcaster


Keynote: Het puberbrein binnenstebuiten: Wat beweegt jongeren en hoe krijg je ze in beweging?

Yvonne van Sark, Partner Youngworks & Auteur boek Puberbrein Binnenstebuiten


Benieuwd naar de sessies die aansluiten op jouw vakgebied? Bekijk ze hieronder:


Inspiratiesessie: Hoe kun je VR op een zinvolle manier inzetten binnen het onderwijs?

Iedere nieuwe technologie brengt zijn eigen kansen en beperkingen. Ook virtual reality heeft een toegevoegde waarde in het leerproces van studenten en professionals. Ontdek samen met Jan Willem hoe je VR het best kun inzetten en wat haar beperkingen zijn.

Jan-Willem Huisman, Eigenaar IJsfontein, Playful Learning


Ateliersessie: Van medewerkers naar merkwerkers: hoe zorg je dat je medewerkers een ambassadeur worden van je school (merk) en hoe mobiliseer je deze groep?

Roos van Vught, Social media manager & Oprichter Merkwerkers


Inspiratiesessie: Van lesgeven naar coachen: de veranderende rol van de docent

Het is tijd om onze leerlingen, studenten en jongeren waarmee we werken anders te begeleiden op weg naar zelfstandigheid. Hierbij is anders communiceren van groot belang. De vraag naar meer en nieuwe kennis en vaardigheden rondom het coachen van leerlingen is een noodzaak geworden. In deze sessie gaan we in op de kenmerken van Generatie Z en hoe motiverend en waarderend coachen je in het onderwijs kan helpen.

James Smith, Trainer Youngworks


Inspiratiesessie: The Student Journey – een 360° blik op (potentiele) studenten: case Aventus

Hoe oriënteren studenten zich op hun vervolgopleiding in het MBO? Welke keuzes maken zij en hoe maak je deze keuzes inzichtelijk?

Vincent Revenboer, Oprichter Cobra CRM
Bjorn Letink, Sr. Communicatieadviseur aventus

ASK-YOUR-QUESTIONS

Ieder jaar zijn er scholieren aanwezig. Stel al jouw vragen aan scholieren uit het MBO


BOOTCAMP: Studentparticipatie

Hoe betrek je scholieren en studenten bij je werving, begeleiding en onderwijs? Aan het einde van de bootcamp loop je met een concreet plan naar buiten om studentparticipatie beter vorm te geven binnen jouw onderwijsinstelling.

Nina Hoek van Dijke, Oprichter Jong & Je Wil Wat

Interactieve lezing: Studiekeuzestress bestaat niet! Hoe zorgen we ervoor dat studenten in actie komen en het lef hebben te kiezen, in plaats van te verzanden in verlammende “keuzestress”?

Michelle Gerlach, Coach Intermijn

Inspiratiesessie: Hoe bereiken succesvolle bedrijven jongeren online?

Hoe krijg je jongeren online enthousiast en wat laat ze cringen? Die lijn is soms flinterdun. David (20) brengt de nuances in kaart en laat zien wat wel en niet werkt. Hij geeft voorbeelden uit de praktijk en deelt wat hij zelf geleerd heeft als eindredacteur social media voor Scholieren.com. Na de presentatie van David ga je naar huis met opgefriste kennis over het social mediagebruik van jongeren en concrete tips om te voorkomen dat jouw social strategie de plank misslaat.

David Weel, Eindredacteur social media Scholieren.com

Inspiratiesessie: Hoe kun je VR op een zinvolle manier inzetten binnen het onderwijs?

Jan-Willem Huisman, Eigenaar IJsfontein, Playful Learning


Inspiratiesessie: Van medewerkers naar merkwerkers: hoe zorg je dat je medewerkers een ambassadeur worden van je school (merk) en hoe mobiliseer je deze groep?

Roos van Vught, Social media manager & Oprichter Merkwerkers


Meet-Up sessie: Hoe organiseer je realistische open dagen?

Chantal Gorissen, Onderzoeker/Beleidsmedewerker Dienst Studentvoorzieningen, Fontys Hogescholen
Erna Kuiper, Adviseur Toeleverend Onderwijs, Fontys Hogescholen


ASK-YOUR-QUESTIONS

Ieder jaar zijn er scholieren aanwezig. Stel al jouw vragen aan scholieren uit HAVO/VWO


Ateliersessie: Van lesgeven naar coachen: de veranderende rol van de docent

James Smith, Trainer Youngworks


BOOTCAMP: Studentparticipatie

Hoe betrek je scholieren en studenten bij je werving, begeleiding en onderwijs? Aan het einde van de bootcamp loop je met een concreet plan naar buiten om studentparticipatie beter vorm te geven binnen jouw onderwijsinstelling.

Nina Hoek van Dijke, Oprichter Jong & Je Wil Wat

Aterliersessie: Hoe verrijk je de internationale ervaring voor zowel Nederlandse als buitenlandse studenten?

Annemarie Kuijpers, Nuffic


Meld je aan voor de bootcamp

Naast de plenaire lezingen die je gezamenlijk volgt, sluit je tijdens iedere sessieronde aan bij dezelfde bootcamp waar je met maximaal 15 deelnemers aan de slag gaat met 1 vraagstuk gedurende deze dag. De bootcamp vindt plaats tijdens de sessierondes. Je kunt dan niet deelnemen aan andere sessies.

Je dient je bij inschrijving apart aan te melden voor de bootcamp. Je ontvangt aan het einde van de bootcamp een certificaat van deelname, een waardevolle aanvulling op jouw CV!

Wil je een bootcamp volgen? Vink dit aan bij jouw inschrijving voor het congres. VOL = VOL.

Ja, ik meld me aan!

 

 

Bootcamp - 28 november

 

Effectief doorstromen door middel van loopbaankeuzes - Door Ivette Kleijngeld, Projectadviseur bij het Expertisepunt LOB

Wil je leerlingen vanuit jouw rol als docent, decaan of marketing- en communicatiemedewerkers effectief door laten stromen naar jouw vervolgopleiding? Neem dan deel aan deze bootcamp, waarin succesfactoren worden uitgelegd die studenten leren (studie)loopbaankeuzes maken. Je onderzoekt of en hoe je deze succesfactoren in jouw doorstroomprogramma hebt opgenomen. Daarnaast zoomen we in op het loopbaandossier wat de leerlingen in het vmbo hebben opgebouwd en welke functie deze kan hebben in het doorstroomprogramma. 

 

Bootcamp - 29 november

 

Studentparticipatie - Door Nina Hoek van Dijke – Owner Jong & Je Wil Wat

Hoe betrek je scholieren en studenten bij je werving, begeleiding en onderwijs? 

Aan het einde van de bootcamp loop je met een concreet plan naar buiten om studentparticipatie beter vorm te geven binnen jouw onderwijsinstelling. 

Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven voor dit congres. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!
 The (Next) Student

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: The (Next) Student start op 28 november 2019 in Jaarbeurs Utrecht!

Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Heb je vragen?

Wil je meer weten over het congres, het programma en het aanmeldproces? Of wil je juist meewerken aan het programma? Neem dan contact op met onze congresadviseur of programmamanager.


Mariska Korewijk

Congresadviseur

m.korewijk@sbo.nl

📞040 - 297 27 51

Jose Kolk

Programmamanager

j.kolk@sbo.nl