Dreigende uitval door studietwijfel? De meerwaarde van studentbegeleidingsprogramma’s, zoals Fontys’ Empower!
Een kijkje in de keuken van studentbegeleidingsprogramma’s binnen Fontys Hogeschool.
- Empower
- Explore
- Individuele coaching
Suzanne van Gorp, Studiekeuze- en loopbaanadviseur, Fontys Hogeschool
René Hollemans, Coördinator Empower, Fontys Hogeschool
De studiekeuze journey van binnenuit - Wat drijft en motiveert bachelor en masterkiezers?
Elk studiejaar zetten talloze ambitieuze studenten een nieuwe stap in hun academische carrière. Een reis vol uitdagingen en verwachtingen. De inzichten uit een onderzoek onder aankomend bachelor- en masterstudenten vormden de bouwstenen voor nieuwe initiatieven van de TU Delft.
- Beautiful Lives en TU Delft doken samen met aankomend bachelor- en masterstudenten in hun studiekeuze journey.
- Wat drijft hen op hun zoektocht naar die ene studie? En hoe navigeren ze door dit keuzeproces?
- Beautiful Lives en TU Delft delen deze inzichten en de vertaling ervan naar concrete actie.
Maurice Palmen, Managing Partner, Beautiful Lives
Maureen van Ravenhorst, Communicatieadviseur Bachelorvoorlichting, TU Delft
Grip op de Student Life Cycle: Digitalisering & Personalisatie in het onderwijs
Het onderwijsveld is in beweging. Dat gaat gepaard met grote uitdagingen: de concurrentie neemt toe, studenten worden veeleisender en verwachten steeds vaker maatwerk. Als onderwijsinstelling doe je je best om deze ontwikkelingen bij te houden, maar op het vlak van digitalisering en persoonlijke communicatie is nog veel winst te halen. In deze break-out sessie laten we zien hoe je grip krijgt op de hele Student Life Cycle van studiekiezers tot Alumni.
- Digitalisering van de Student Life Cycle
- Personalisatie van je communicatie in de Student Life Cycle
- Grip op je instroom, conversie en behoud
Marc Borker, Founder & Product Manager, Bend
Bert Doedens, Founder & Business Developer, Bend
Generatie Z: Pijlers voor waardengedreven strategie en impactvolle communicatie
Waarden verbinden en geven richting. Wat maakt werken met waarden waarde(n)vol voor jouw onderwijsinstelling en (communicatie)strategie? Hoe zet je dit in voor optimaal bereik, behoud en werven van studenten? Wat komt daar allemaal bij kijken, welke stappen horen daarbij en hoe verhoudt dit zich tot jongerenparticipatie?
Laat je inspireren en ga mee op reis met de WaardenWerelden van FamilyFactor. Een model met waarden die van betekenis zijn voor (toekomstige) studenten en medewerkers, die aansluiten bij relevante trends en waarmee je verbinding maakt met daar waar jouw onderwijsinstelling voor staat.
Krista Kleinveld, Jongerenexpert en oprichter, FamilyFactor
Maartje van Osch, Jongerenexpert en oprichter, FamilyFactor
AI & Content marketing in het onderwijs
Hoe zet je AI in voor de content marketing van jouw onderwijsinstelling? Sjoerd de Kreij, oprichter en CEO van Typetone, neemt je mee in de toekomst van werk en AI en leert je hoe je AI inzet buiten ChatGPT.
- Welke tools zet je in?
- Hoe groeit je bereik met 300%
- Naar 100% automatisering
Sjoerd de Kreij, oprichter en CEO, Typetone