30 september 2025

HOE WERF EN BEHOUD JE DE STUDENT VAN DE TOEKOMST?

De wereld van het onderwijs verandert razendsnel. Naast Generatie Z komt nu ook Generatie Alpha om de hoek kijken. Als onderwijsinstelling heb je te maken met nieuwe verwachtingen. Digitale innovaties volgen elkaar in hoog tempo op en concurrentie tussen onderwijsinstellingen neemt toe. 

Uit onderzoek van het NIDI, het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut, blijkt dat jongeren steeds vaker twijfelen over hun studiekeuze en langer de tijd nemen om zich te oriënteren. Tegelijkertijd groeit de invloed van digitalisering en social media op de studiekeuze. Welke marketing- en communicatieaanpak werkt écht? Op welke kanalen bevindt jouw doelgroep zich? Hoe zorg jij ervoor dat jouw instelling aantrekkelijk blijft voor (toekomstige) studenten?

  • Keynotes van inspirerende sprekers
  • Actuele cijfers en trends over studentwerving, social media, studiekeuzeprocessen en studie-uitval 
  • Succesvolle praktijkcases van onderwijsinstellingen die met slimme strategieën studenten werven en binden
  • Workshops over AI, influencer marketing, gepersonaliseerde communicatie en studentenwelzijn

Ontdek het tijdens The Next Student op 30 september 2025! 
 

BENIEUWD WAT JIJ KAN VERWACHTEN? DIT WAS THE NEXT STUDENT 2024:

Programm Next Student

08:45 – 09:15

Ontvangst en registratie

09:15 – 09:30

Opening door dagvoorzitter

Tim Senders

Presentator, televisiemaker en Youtuber


09:30 – 10:15

Keynote

(ON)BEWUSTE KEUZES MAKEN

Hoe kiest een student en wat drijft twijfel? Ontdek hoe je via gedragspsychologie en neuromarketing slim inspeelt op onbewuste keuzes.

  • Het meest onderschatte element dat elke keuze direct makkelijker maakt
  • Hoe 1 kleine aanpassing gedrag met 26% laat stijgen
  • De techniek die 'is dit wel mijn studie-twijfel' voorkomt

Chantal van den Berg

Neurowetenschapper en -marketingexpert


10:15 – 10:45

Keynote

GENERATIE ALPHA

Nina Hoek van Dijke

Jongerenexpert en Founder, Jong & Je Wil Wat


10:45 – 11:15

Koffiepauze

11:15 – 12:00

Inspiratiesessies

Maak één keuze tussen de verschillende inspiratiesessies:

1. Kansrijke doorstroom mbo-hbo: de noodzaak van effectieve begeleiding

  • Studenten ervaren na een overstap ze – bewust of onbewust –niet op hun volledige potentieel worden beoordeeld
  • Hoe bevorderen we het zelfvertrouwen, de motivatie en het toekomstperspectief van studenten voor, tijdens en na hun overstap?
  • Hoe kun je als docent, coach of team bewuster worden van je eigen verwachtingen én hoe kun je een leeromgeving creëren waarin een positieve benadering de norm is?

Martijn Peters, Onderzoeker, HAN


2. Hoe benut je optimaal het talent van studenten met een ondersteuningsbehoefte?

Marit Schreurs, Adviseur en onderzoeker, ECIO

12:10 – 12:40

Parallel plenair

Maak één keuze tussen de volgende plenaire sessies:

De parallel plenaire sessies worden binnenkort bekend gemaakt.

12:40 – 13:40

Lunchpauze

13:40 – 15:10

Workshops

Maak één keuze tussen de verschillende inspiratiesessies:

1. Motivatie als startpunt voor ontwikkeling

Annemieke van der Horst, Onderzoeker, Fontys
Karen Schreurs, Onderwijsvernieuwer, onderzoeker en kennisdeler, Fontys


2. AI de laatste trends en zelf aan de slag

Bart Meerdink, Digital Strategist en Managing Partner, Beeckestijn Business School


De rest van workshops worden binnenkort bekend gemaakt.

15:10 – 15:30

Korte pauze

15:30 – 16:15

Keynote

OP WELKE KANALEN VINDEN WE DE (TOEKOMSTIGE) STUDENT

Maarten Leyts

Founder/CEO, Trendwolves


16:15 – 16:30

Afsluiting en wrap up

Tim Senders

Presentator, televisiemaker en Youtuber


Sprekers The Next Student 2025

img-Tim Senders
Tim Senders

Presentator & televisiemaker

img-Maarten Leyts
Maarten Leyts

Trendwolves, Founder/CEO

img-Chantal van den Berg
Chantal van den Berg

Neurowetenschapper en -marketingexpert

img-Martijn Peters
Martijn Peters

Onderzoeker, HAN

img-Nina Hoek van Dijke
Nina Hoek van Dijke

Jongerenexpert en Founder, Jong & Je Wil Wat

img-Marit Schreurs
Marit Schreurs

Adviseur en onderzoeker, ECIO

img-Annemieke van der Horst
Annemieke van der Horst

Onderzoeker, Fontys

img-Karin Schreurs
Karin Schreurs

Onderwijsvernieuwer, onderzoeker en kennisdeler, Fontys

img-Bart Meerdink
Bart Meerdink

Digital Strategist en Managing Partner, Beeckestijn Business School

Download de brochure

Onze privacy-policy

Partner worden van The Next Student?

Maak deel uit van dit unieke event met je organisatie!

Wil je zelf ook aanwezig zijn? Dan kun je contact opnemen om vrijblijvend de mogelijkheden door te spreken. Er zijn diverse en opvallende profileringsmogelijkheden om je organisatie marketing, - communicatie,- en PR technisch te presenteren voorafgaande, en tijdens the Next Student. Je kunt hierbij denken aan logovermeldingen, advertenties, stand afname en andere eye-openers.
 

Luc Giesen, partnermanager

Als partner heb je de mogelijkheid om:

  • Je positie in de markt te verstevigen
  • Je naamsbekendheid te vergroten
  • Je doelgroep te ontmoeten en te netwerken

Meer informatie? Neem contact met mij op:

Deelnemers die je al voor zijn gegaan: 

 

Inschrijven

Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!