Cursus Integrale benadering van werkplekleren

Werkplekleren beïnvloedt de prestaties, kwaliteit en gedrag

  • Krijg inzicht in werkplekleren (Definiëring);
  • Analyse van werkplekleren in jouw organisatie
  • Hanteren modellen: 5MoN, CARE, 70-20-10
  • Invloed werkplekleren op prestaties, kwaliteit en gedrag

Kortom, de eerste stap naar een nieuwe aanpak in jouw organisatie!

Ook interessant voor jou: 
Opleiding Onderwijskundig e-Learning Ontwerper

Van leren naar presteren en performance    

Werkplekleren wordt vanuit een onderwijskundige blik vaak geassocieerd met het praktijkdeel van opleidingen. Dit terwijl leren op de werkplek altijd een dagelijks onderdeel van je werk is, ook als je geen opleiding volgt. Leren is onlosmakelijk verbonden met je performance (prestatie, kwaliteit, gedrag) op de werkvloer.
Op welke wijze beïnvloedt werkplekleren de prestaties, kwaliteit en gedrag in jouw organisatie. En kun je hierop sturen?


Performancegerichte interventies: werkplekleren

Hoe maak je je leerinterventies in je organisatie performancegericht? Dus zowel de formele al de non-formele leerinterventies? Hoe ga je minder uit van de leervraag, maar ontwerp je support vanuit de gewenste performance ofwel de gewenste prestatie, gedrag en resultaat. Door voor de hele leerreis (van trainen, transfer naar borgen) te ontwerpen maak je leren Performance gerichter.

Bekijk het volledige programma


5 Moments of Need en nog veel meer:

Tijdens de Cursus Integrale benadering van werkplekleren komen de volgende onderwerpen aan bod:   

  • 5 Moments of Need (5MoN)
  • CARE: Connect to business needs, Apply a performance mindset, Respond to performance needs, Enable level of supports 
  • Leren ondergeschikt maken aan Performance
  • Werkplekleren in de dagelijkse praktijk  


De cursus Integrale benadering van werkplekleren geeft inzicht in:

  • Analyse van werkplekleren in jouw organisatie
  • Hanteren modellen: 5 Moments of Need, CARE, 70-20-10
  • Invloed werkplekleren op prestaties, kwaliteit en gedrag

Download de brochure 


Strategische aanpak voor werkplekleren in 3 stappen

De cursus Integrale benadering van werkplekleren legt de basis voor een strategische aanpak van een performancegerichte aanpak van werkplekleren. Hiermee kun je verder om werkplekleren verder te ontwikkelen en te implementeren.

  1. Je krijgt inzicht in werkplekleren (Definiëring);
  2. Je leert hoe je werkplekleren kunt organiseren en benutten in jouw organisatie (Analyse);
  3. Je maakt inzichtelijk wat werkplekleren kan toevoegen aan prestaties, kwaliteit en gedrag in jouw organisatie (Meten).

Kortom, de eerste stap naar een nieuwe aanpak in jouw organisatie!

 

Ben je werkzaam in de zorg, de overheid of het bedrijfsleven?

Deze cursus is speciaal ontwikkeld voor professionals met verantwoordelijkheid voor leren en ontwikkelen en/of performance-ontwikkeling. Je wilt werkplekleren sterker neer zetten in de organisatie. Je bent werkzaam in de zorg, de overheid of het bedrijfsleven.

  • Je bent op zoek naar meer achtergronden over werkplekleren voor de medewerkers van je organisatie
  • Je wil graag eens anders naar kijken naar leren in je organisatie en buiten bestaande kaders denken
  • Je wilt kennis maken met een beproefde aanpak om de performance met werkplekleren in je organisatie te verbeteren

 

 

Programma basiscursus Integrale Benadering van Werkplekleren

 

Lesbijeenkomst 1

Werkplekleren | een analyse: Hoe, wat en waarom!

Werkplekleren wordt op verschillende manieren uitgelegd in de theorie. Wat is werkplekleren voor jou? En hoe herken je werkplekleren in je dagelijkse praktijk? Hoe kun je leren inzetten om een bijdrage te leveren aan de performance professionals en van je organisatie?

Vragen die deze dag aan bod komen:

  • Wat is werkplekleren en welke vormen kom je tegen: Meningsvorming: stellingen uit de theorie over werkplekleren
  • Wat is Performance en hoe verhoudt zich dat met o.a. leren
  • Wat is 70-20-10 en wat zijn voorbeelden in de praktijk? (Gastspreker)
  • Hoe verhoudt formeel leren zich tot werkplekleren?
  • Leren onderschikt aan Performance: Hoe maken wij leren performance gericht?

Leerdoel:

Meningsvorming integrale benadering werkplekleren en Performance.
Je formuleert het begrip integrale benadering werkplekleren en performance en vertaalt dit naar de eigen organisatie/context

Werkwijze en opzet:

Na een korte kennismaking gaan we aan de slag met het definiëren van werkplekleren en performance aan de hand van verschillende theorieën.
Je maakt kennis met een praktijkvoorbeeld van de werkwijze 70-20-10. Daarna maak je, aan de hand van een oefening, een eerste beeld voor jouw organisatie of opdrachtgever hoe je formeel leren en non-formeel leren performance gericht maakt

Gastdocent:

Guus van Deelen


 Het programma in één handig overzicht? Download de brochure (pdf)!

Lesbijeenkomst 2

Een Performance gerichte aanpak

Wat is een beproefde methode om werplekleren in te zetten bij verbetering van de performance van je bedrijf? Ben je tot nu toe vooral bezig geweest met het op vraag ontwikkelen van opleidingen en e-learning, dan zal Performance Support een andere mindset vragen. Een leerinterventie wordt een Performancegerichte interventie.

  • Introductie: 5 Moments of Need™-methode en Performance Support (Gastspreker)
  • Performance Support en Formeel leren, een gouden combinatie
  • Engage: Hoe betrek ik de prestaties en strategie van mijn organisatie bij (werkplek)leren
    • Welke vorm van werkplekleren passen bij mijn organisatie? (5MoN, CARE)
  • 5 Moments of Need™ methode en Performance Support, een praktijkcasus
    • Capid Workflow Analyse
    • Critical Skills Analyse
    • Learning Experience & Performance Plan
    • Enable laten zien

Leerdoel:

Introductie op de 5 Moment of Need™ Methode en Performance Support.
Je maakt kennis met de stappen van de 5 Moment of Need™ methode en de inzet van Performance Support. Na deze dag ben je in staat om een inschatting te maken hoe deze werkwijze past in de eigen organisatie/context en je kunt de eerste stappen naar implementatie zetten.

Werkwijze en opzet:

Na een inspirerend verhaal over de 5 Moments of Need™ methode en Performance Support, gaan we dieper in op het belang van de strategie van jouw organisatie met het ontwerp van de 5 Moments of Need™ methode.
Met de uitleg over de stappen van de 5 Moments of Need™ methode maak je een eerste opzet met deze methode voor jouw organisatie of opdrachtgever.

Gastdocent:

Alfred Remmits

Docenten:

Hoofddocent:

Peter van Overbruggen

 

 

 

 

 

 

Peter is van oorsprong (wijk)verpleegkundige. Hij heeft aan den lijve ervaren wat ontwikkelen en leren in de praktijk betekent. Het ondersteunen van deze ontwikkeling bij collega’s heeft hij eerst als manager en de laatste 20 jaar als L&D-expert mee vorm gegeven. Peter heeft zich hierin ontwikkeld tot een expert op het gebied van het integreren van performance ondersteuning op de werkvloer o.a met de inzet van HPI en de 5 Moments of Need methode. Peter werkt samen met de Europese vertegenwoordiger van het gedachtengoed van 5 MoN en begeleidt o.a. opleiders bij hun ontwikkeling naar 5 MoN en Performance Support designers.

Lees het blog van Peter: 7 Principes van een Integrale Benadering van Werkplekleren.


Gastspreker: 70-20-10

Guus van Deelen 

Guus van Deelen heeft de afgelopen 12 jaar verschillende rollen in het L&D werkveld vervuld van L&D manager bij mutli nationals tot consultant rondom complexe leervraagstukken. Het bepalen van de grondoorzaak, het aantonen van resultaten en het organiseren van leren en ontwikkelen zo dicht mogelijk op het werk zijn kenmerkend voor de aanpak van Guus. Niet opleiden, maar oplossen is zijn motto!


Gastspreker: 5 Moments of Need en Performance Support (Alfred Remmits)

Alfred Remmits

Alfred Remmits is Andragoloog en is in 1986 zijn eerste onderneming gestart op het terrein van IT opleidingen. In de afgelopen 15 jaar heeft Alfred zich gericht op het begeleiden van grote bedrijven en organisaties, in zowel Europa als de US, bij de implementatie van effectieve vormen van werkplekleren. Alfred werkt op dit vlak samen met de belangrijkste denkers en sprekers op dit terrein, Bob Mosher en Conrad Gottfredson en heeft zich met name gespecialiseerd op technologieën rondom Performance Support en Adaptief Leren.

Algemene informatie over de basiscursus Integrale Benadering van Werkplekleren

Iedere dag start om 09.00 uur en eindigt om 16.30 uur.

 

Data en locatie

  • 6 en 27 oktober 2020 

BCN Utrecht (Daltonlaan)
Daltonlaan 100 
3584 BJ Utrecht
Routebeschrijving

 

Investering

De investering voor deze opleiding bedraagt € 1.799,- (excl. btw) per persoon.  Dit bedrag is inclusief koffie, thee, lunches en toegang tot een digitale leeromgeving.

 

Voor wie bestemd?

Deze cursus is speciaal ontwikkeld voor professionals met verantwoordelijkheid voor leren en ontwikkelen en/of performance-ontwikkeling. Je wilt werkplekleren sterker neer zetten in de organisatie. Je bent werkzaam in de zorg, de overheid of het bedrijfsleven.

  • Je bent op zoek naar meer achtergronden over werkplekleren voor de medewerkers van je organisatie
  • Je wil graag eens anders naar kijken naar leren in je organisatie en buiten bestaande kaders denken
  • Je wilt kennis maken met een beproefde aanpak om de performance met werkplekleren in je organisatie te verbeteren

 

Opleidingsadvies

Wil je meer informatie over deze opleidingen of wil je weten welke opleiding het beste bij je past? Neem dan contact op met onze opleidingsadviseur voor het onderwijs:

Wendy Bekkers
Opleidingsadviseur onderwijs
Tel: 040 - 2 972 760

 

 


Ondersteund door online leeromgeving

Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van 'Mijn Online Leeromgeving'. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video's, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken. Mijn Online Leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om jouw profiel aan te maken.

 

Naar Mijn Online Leeromgeving
Cursus Integrale benadering van werkplekleren


Incompany training

Heb jij, samen met jouw collega's, interesse in één van onze opleidingen, maar dan gericht op jullie organisatie, jouw situatie en wensen? Dan is een incompany training zeker interessant! Wij denken graag met je mee, zodat de gezamenlijke leerdoelen van jou en jouw collega's gerealiseerd worden. In overleg bepalen we de inhoud, datum/data, dagindeling(en) en locatie.

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Per opleiding wordt gezocht naar de best passende docent(en)
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Wil je meer informatie?

Of wil je een incompany voorstel? Neem dan contact op met Guusje Verhoeven of Nancy Kager:


Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven voor deze cursus. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!
Cursus Integrale benadering van werkplekleren

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Cursus Integrale benadering van werkplekleren start op 6 en 27 oktober 2020 in BCN Utrecht (Daltonlaan)!

Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: 2-daagse cursus
Prijs: €1799,- excl. btw
Datum: 6 en 27 oktober 2020
Locatie: BCN Utrecht (Daltonlaan)
Route: Beschrijving

Blijf op de hoogte

Ontvang maandelijks onze nieuwsbrief

Aanmelden

Opleidingsadvies

Wil je meer inhoudelijke informatie? 
Neem contact op met:

Wendy Bekkers  

Opleidingsadviseur
Wendy Bekkers

  

040 - 297 27 60