Next Step in Higher Education

12 december 2019 - Mediaplaza Jaarbeurs Utrecht

Hét congres over de Onderwijsvragen van morgen!


Wat betekent flexibilisering voor het HO?
Hoe komt gepersonaliseerd onderwijs tegemoet aan de behoefte van de student?
Hoe leiden we onze studenten op voor werken in de toekomst?
Hoe innoveren we het onderwijs effectief?
Welke technologische vernieuwingen spelen een rol in bovenstaande vragen?

Download de brochure!


Waarom je dit congres niet mag missen!


  • Dé ontmoetingsplek voor bestuurders, docenten en innovators die the Next Step in onderwijs willen nemen!
  • Netwerken tijdens een uitgebreide lunch; praat verder over de belangrijke onderwerpen die spelen in het HO.
  • Visionaire én praktijksprekers. Wat kunnen we van elkaar leren.
  • Een kijkje in de keuken van andere scholen.

Nieuw: meld je aan voor de Bootcamp Curriculum Ontwerpen en ga naar huis met een blauwdruk voor een vernieuwd curriculum onderdeel!

Meld je direct aan!


Laat je inspireren:

 

Christian Kromme

Futurist, visionair, TEDx-spreker en schrijver

Sjef Drummen

Onderwijskunstenaar, directielid en medeoprichter van Niekée Agora

Tjip de Jong

Schrijver, docent, adviseur, wetenschapper en schrijft onderwijsblogs voor NRC

Joseph Oubelkas

Auteur bestseller en inspirator

Bekijk alle sprekers


Wat kunnen we leren van het Niekée en Agora onderwijs?


Tjip en Sjef, beiden sprekers op het congres, gingen met elkaar in gesprek over Sjef’s strijd voor beter onderwijs. Het Niekée en Agora onderwijs is een opkomende vorm van onderwijs in Nederland. Op deze scholen staat de nieuwsgierigheid van elke unieke leerling centraal. Door te werken aan challenges gaan kinderen inhoudelijk aan de slag rondom een vraagstuk of probleem waar ze gefascineerd door zijn. De leraar is een coach en trekt van de beginfase tot het eindresultaat met leerlingen op. Nikée Agora gaat uit van een belangrijk principe: elk mens is een leermachine. Luister de podcast en leer hoe jij je hersenen opschoont en geconditioneerde schijnwaarheden loslaat.

Beluister de podcast!


Heb je vragen?

Wil je meer weten over het congres, het programma en het aanmeldproces? Of wil je juist meewerken aan het programma? Neem dan contact op met onze congresadviseur of congresmanager.


Wendy Bekkers

Congresadviseur

w.bekkers@sbo.nl

📞040 - 297 27 60

Sam van der Schans

Congresmanager

s.van.der.schans@sbo.nl


Ben jij klaar om de Next Step in onderwijs te nemen? Op 12 december 2019 wandel je samen met onderwijsbestuurders, -docenten en -innovators door De Onderwijsvragen van Morgen. Je krijgt visionaire, strategische en praktische inzichten, zodat jij de HO student kunt voorbereiden op de veranderende en complexe wereld.


De Onderwijsvragen van morgen!

  • Wat betekent flexibilisering voor het HO?
  • Hoe komt gepersonaliseerd onderwijs tegemoet aan de behoefte van de student?
  • Hoe leiden we onze studenten op voor werken in de toekomst?
  • Hoe innoveren we het onderwijs effectief?
  • Welke technologische vernieuwingen spelen een rol in bovenstaande vragen?


Download de brochure voor het complete programma!

Download

Voor een compleet overzicht van het programma raden we je aan de brochure te downloaden

Download (PDF)

Jorn Matena

Biografie

Jorn Matena is strategisch adviseur en gespreksleider bij Bureau &MAES. Eerder werkte hij onder meer voor Pakhuis de Zwijger, het Food Film Festival, het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en de provincie Gelderland. Ook was hij interim politiek assistent van staatssecretaris Volksgezondheid, Welzijn en Sport Jet Bussemaker in het vierde kabinet Balkenende.
Dagvoorzitter

Jorn leidde de afgelopen jaren regelmatig debatten, workshops en presentaties over uiteenlopende onderwerpen in het publieke domein. Hij zet de inhoudelijke redactie van bijeenkomsten op scherp, wisselt creatieve werkvormen af, gebruikt humor en analyseert discussies objectief.

Christian Kromme

Biografie

Christian Kromme is futurist, visionair, TEDx-spreker en schrijver. Hij daagt mensen en organisaties uit om exponentieel te denken en te handelen, en helpt zo technologische en disruptieve bedreigingen om te zetten in disruptieve kansen.
Keynote

Hoe zorg je dat studenten klaar zijn voor het werk van de toekomst? Hoe ziet die toekomst er uit? En hoe zorg je dat je als onderwijsorganisatie staande blijft in een veranderende wereld? Christian ontdenkte tijdens zijn zoektocht naar een geneeswijze voor zijn terminaal zieke dochter, zeven unieke golfpatronen in de ontwikkeling van cellen en biologische organismen. Deze golfpatronen vormen de basis van disruptieve technologische trends en stellen ons in staat deze trends te voorspellen. Leer hoe jij op deze grote golven van technologische verandering kunt surfen!

Sjef Drummen

Biografie

Sjef Drummen is Onderwijskunstenaar, directielid en medeoprichter van Niekée Agora. Hij studeerde aan de Kunstacademie van Maastricht en raakte later als docent beeldende vakken betrokken bij het onderwijs. Met een blik van artistieke vrijheid sloeg hij het onderwijs gade. Zijn kunstwerk: een nieuwe filosofie van leren, vormgegeven in Niekée Agora. Een middelbare school met een innovatief onderwijsconcept, in 2014 beloond met de onderwijsinnovatieprijs 2021.
Keynote

De vrijheid om onderwijs te innoveren wordt niet altijd optimaal gebruikt. Het is een kunst om de bestaande werkelijkheid met nieuwe ogen te bekijken en alle artistieke vrijheid te nemen om het onderwijs opnieuw te ontwerpen. Welke kleuren zijn er te ontdekken?

Beluister de podcast


Joseph Oubelkas

Biografie

Joseph Oubelkas schrijver en inspirator. Hij schreef de bestsellers ‘400 brieven van mijn moeder’ en ‘Gezondheid, Liefde, Vrijheid’ waarin hij zijn ervaring en leven na zijn onterechte gevangenschap in Marokkaanse gevangenissen deelt.
Keynote

Een onverwachte, bizarre gebeurtenis verandert het comfortabele leven van de succesvolle jonge ondernemer Joseph Oubelkas. Zijn onterechte gevangenschap in verschillende Marokkaanse gevangenissen leerde hem hoe zij zichzelf staande kon houden in een wereld die uit elkaar valt. Zijn inspirerende en ontroerende verhaal motiveert om het beste uit jezelf én anderen te halen. Inspireer je team om samen met de Onderwijsvragen van Morgen aan de slag te gaan.

Tjip de Jong

Biografie

Tjip de Jong is schrijver, docent, adviseur, wetenschapper en schrijft onderwijsblogs voor NRC. Zijn droom is dat scholen plekken worden waar kinderen, leerkrachten, docenten, bestuurders en ouders dagelijks leren, ontwikkelen en groeien!
Keynote

Veranderen gaat niet vanzelf. Hoe nemen we morgen al de volgende stap om ons onderwijs beter te maken? Voor je het weet zit je in allerlei stuurgroepen en projectteams, het lijkt soms wel of het onderwijs managementverslaafd is. Maar heeft dat wel zin of is er een andere aanpak mogelijk? Tjip neemt je mee in het proces van afkicken. Welke verslaving zit jouw organisatie in de weg? Visieverslaving, probleemverslaving of opstapelverslaving? Onderzoek je denken en ga nuchter naar huis; klaar voor the Next Step!

Beluister de podcast

Johan de Bruin

Biografie

Johan de Bruin is onderwijstechnoloog en combineert graag zijn onderwijskundige en technologische kennis, om effectieve en flexibele leertrajecten en curricula te ontwerpen. Hij heeft daarnaast ruime ervaring met de implementatie van blended leren in organisaties.
Workshop

Ontwikkelteams in MBO en HBO die een flexibelere opleiding willen vormgeven, lopen tegen allerlei vragen aan. Hoe zorgen we voor een goede aansluiting bij de verschillen tussen studenten? Wat betekent dat voor de organisatie van ons onderwijs, het curriculum en de dagelijkse onderwijspraktijk? Hoe gaan we om met toetsen en beoordelen? De instrumenten van 2Blearning ondersteunen bij het vinden van goede en passende antwoorden. Tijdens deze workshop maak je concreet wat flexibel onderwijs en persoonlijk leren mogelijk moet maken en wat er nodig is om dit te realiseren. Zowel organisatorisch, inhoudelijk als didactisch.

Paul den Hertog

Biografie

Paul den Hartog werkt als innovatieconsultant bij de Hogeschool van Amsterdam en is expert op het gebied van ICT en Onderwijs. Samen met Ulrike Wild is hij aanvoerder van het Versnellingsteam Flexibilsering bij SURF.
Workshop

Het versnellingsteam jaagt vernieuwing aan. Het bestaande onderwijs flexibiliseren is daarbij een belangrijke pijler. Maar wat bedoelen we precies met flexibiliseren? En hoe doe je dat dan? Paul en Ulrike gaven met hun versnellingsteam vier studentenroutes vorm met als insteek: ‘je moet standaardiseren om te kunnen flexibiliseren’. Welke mogelijkheden biedt deze infrastructuur? En wat zijn juist de uitdagingen? Ontdek het tijdens deze actieve workshop.

Jochem Goedhals

Biografie

Jochem Goedhals is onderwijsinnovator bij de Fontys met een belangrijke missie: onderwijs en leven één maken.
Bootcamp

Onderwijs kun je niet schrijven; het is een ontwerpproces. Hoe geef je zo’n ontwerp vorm? Jochem Goedhals, Erik Frey en Frank van den Ende, onderwijsinnovatoren in heb mbo en hbo, leiden je in deze exclusieve bootcamp tot een eerste blauwdruk van een door jouw gekozen vernieuwd curriculum onderdeel. In samenwerking met andere onderwijsprofessionals zal je tijdens de bootcamp ook wondermoments kunnen volgen omtrent verschillende onderwerpen die je direct kunt integreren in het ontwerp. Er kan meer dan je denkt; verleg je grenzen ín het bestaande systeem en ga op zoek naar multidisciplinariteit in studie én ontwerp.

Frank van de Ende

Biografie

Frank van de Ende is practor activerende didactiek bij het Summa college en hands-on op het gebied van activerende werkvormen in combinatie met het stellen van praktische leerdoelen.
Bootcamp

Onderwijs kun je niet schrijven; het is een ontwerpproces. Hoe geef je zo’n ontwerp vorm? Jochem Goedhals, Erik Frey en Frank van den Ende, onderwijsinnovatoren in heb mbo en hbo, leiden je in deze exclusieve bootcamp tot een eerste blauwdruk van een door jouw gekozen vernieuwd curriculum onderdeel. In samenwerking met andere onderwijsprofessionals zal je tijdens de bootcamp ook wondermoments kunnen volgen omtrent verschillende onderwerpen die je direct kunt integreren in het ontwerp. Er kan meer dan je denkt; verleg je grenzen ín het bestaande systeem en ga op zoek naar multidisciplinariteit in studie én ontwerp.


Felix Kuijpers

Biografie

Felix Kuijpers is programmamanager Onderwijsinnovatie met ICT bij Avans Hogeschool. Zijn overtuiging is dat de huidige focus op efficiency van het onderwijs naar focus op effectiviteit van het leerproces voor de student alleen gerealiseerd kan worden met vergaande digitalisering.
Workshop

Avans Hogeschool bracht 10 projecten op het gebied van digitalisering in het onderwijs samen onder het programma BOOST IT. Eind 2019 ziet de Avans Ambitie 2025 het licht waarin flexibel en gepersonaliseerd onderwijs centraal staan. Dit is niet te realiseren zonder vergaande digitalisering. Felix neemt je mee in de reis die Avans aan het maken is om de Ambitie 2025 te kunnen realiseren. Hoe maakt BOOST IT het verschil?

Paul Zevenbergen

Biografie

Paul Zevenbergen heeft in de hele onderwijsketen bestuurlijke en toezichtfuncties. Laatstelijk als bestuurslid van de NVAO die het HO op kwaliteit beoordeelt. Verder is hij lid van de Board of Directors van WACE, dé organisatie die zich internationaal bezig houdt met het ontwikkelen, uitbreiden en promoten van werkplekleren in brede zin: Cooperative & Work-integrated Education (CWIE).
Workshop

Leren en werken combineren is van alle tijden, zeker in het beroepsonderwijs. We kennen het aloude model van de meester en de gezel. In het MBO is werkplekleren volledig ingebed. In het HO is steeds meer aandacht voor hoe we nieuwe generaties opleiden voor een loopbaan in een snel veranderende en complexe wereld. Waarbij het natuurlijk om meer gaat dan ‘klaarstomen voor de arbeidsmarkt’. Paul Zevenbergen houdt zich vanuit zijn rol in de Board of Directors van de internationale organisatie WACE bezig met de succesfactoren van werkplekleren in brede zin. Welke kansen liggen er voor samenwerkingen met het bedrijven en instellingen? Zijn er voorwaarden of succesfactoren te noemen voor goed werkplekleren? En hoe borgen we de kwaliteit daarvan?

Petra Peeters

Biografie

Petra Peeters is docent en adviseur binnen de bachelor Learning & Development in organisations aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN). Zij vindt het vanuit haar ervaring met lerende volwassenen van belang oog te hebben voor de mogelijkheden én behoeften van deeltijdstudenten.
Workshop

De net geaccrediteerde deeltijd bachelor L&D in organisations aan de HAN maakte in ontwerp en uitvoering van haar deeltijdopleiding bewuste keuzes rond flexibilisering en personalisatie. Uitgangspunten daarbij waren o.a. stimuleren van leren binnen een leergemeenschap, een geleidelijke overgang van inhoudelijke sturing door de opleiding naar sturing door de student en het maximaal benutten van leermogelijkheden op de werkplek van studenten. De visitatiecommissie was lovend over de vormgeving van deze opleiding. Petra Peeters deelt samen met deeltijdstudenten Nienke Aaldering (4e jaars) en Sabrina Meijdam (2e jaars) ervaringen en overtuigingen van een opleiding waarin de grenzen van flexibel & gepersonaliseerd onderwijs een kracht werden voor sociaal en context-gebonden leren.


Erik Frey


Biografie

Erik Frey is onderwijsontwerper bij de Fontys en expert op het gebied van design en leerprocessen.
Bootcamp

Onderwijs kun je niet schrijven; het is een ontwerpproces. Hoe geef je zo’n ontwerp vorm? Jochem Goedhals, Erik Frey en Frank van den Ende, onderwijsinnovatoren in heb mbo en hbo, leiden je in deze exclusieve bootcamp tot een eerste blauwdruk van een door jouw gekozen vernieuwd curriculum onderdeel. In samenwerking met andere onderwijsprofessionals zal je tijdens de bootcamp ook wondermoments kunnen volgen omtrent verschillende onderwerpen die je direct kunt integreren in het ontwerp. Er kan meer dan je denkt; verleg je grenzen ín het bestaande systeem en ga op zoek naar multidisciplinariteit in studie én ontwerp.

Erik Bolhuis


Biografie

Erik Bolhuis is onderwijskundige, onderzoeker en docent bij Hogeschool Windesheim. In zijn promotietraject heeft hij zicht gericht op data-geïnformeerd onderwijs. In het onderwijs wordt veel verbeterd en vernieuwd; veelal op intuïtie en idealen, maar minder op basis van goede data. Hoewel idealen een goede motor zijn om te veranderen, doen data ons met beide benen op de grond staan.
Workshop

We zijn het er allemaal over eens; flexibilisering is nodig om het onderwijs toekomstbestendig te maken. Maar waarom eigenlijk? Zien we wel écht de urgentie? Of maken de schijnbare blokkades het vooral een moeilijke uitdaging voor jou als onderwijsprofessional, en lijkt het soms voornamelijk een strategische stap van hoge bestuurders? Hogeschool Windesheim onderzocht bij ruim 5000 studenten de behoefte aan flexibilisering. Erik Bolhuis, onderzoeker bij institutional research, presenteert de uitkomsten. Wat blijkt? We doen het dus écht voor de student! Tijdens deze workshop ga je aan de slag met de uitslagen van het onderzoek, wat kunnen we hier nou mee?

Versnellingsplan Onderwijsinnovatie

Biografie

Het Versnellingsplan Flexibilisering is een van de acht zones van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT. De Vereniging van Universiteiten, Vereniging Hogescholen en SURF hebben een 4-jarige plan opgesteld, om substantiële stappen te zetten op deze onderwerpen. Binnen de eigen instellen én in samenwerking met andere universiteiten en hogescholen.
Keynote

Flexibiliseren staat hoog op de agenda van het hoger onderwijs. Maar waarom is flexibiliseren van belang? Het Versnellingsplan Flexibilisering belicht een aantal internationale voorbeelden en vertaalt deze naar de Nederlandse context. Wat kunnen we hiervan leren en hoe zetten we de volgende stap?


Hamilcar Knops

Biografie

Hamilcar Knops is senior adviseur bij de Adviesraad voor wetenschap, technologie en innovatie (AWTI). Daarvoor was hij jarenlang werkzaam binnen het hoger onderwijs (TU Delft en Universiteit Leiden) en senior adviseur bij een politieke denktank. Ook is hij toezichthouder bij een schoolbestuur voor PO en VO.
Workshop

De samenleving in het algemeen en de werkgevers in het bijzonder verwachten dat het hoger onderwijs studenten voorbereidt op een loopbaan in een snel veranderende en complexe wereld. Opleidingen zullen moeten mee-ademen met de ontwikkelingen in de samenleving. Alleen zo blijft ons hoger onderwijs toekomst¬bestendig, liet de AWTI zien in zijn recente advies Het stelsel op scherp gezet. Maar hoe zorg je ervoor dat al die ontwikkelingen meegenomen worden in het hoger onderwijs? Hoe organiseer je het contact met de arbeidsmarkt? Moeten studenten meer flexibiliteit krijgen? Of zullen bedrijven zelf het onderwijs (deels) gaan organiseren? Hamilcar Knops, projectleider van het AWTI advies, gaat met u op zoek naar hoe we in de praktijk kunnen blijven zorgen voor een goede aansluiting bij de arbeidsmarkt.

Irene van der Spoel

Biografie

Irene van der Spoel is docent en lerarenopleider bij Hogeschool Utrecht, en houdt zich daarnaast vanuit haar onderneming Today's Teaching Tools veel bezig met innovatief, digitaal, en gepersonaliseerd onderwijs. Haar uitgangspunt is om leerlingen en studenten zich gezien te laten voelen, waarvoor ze vaak digitale leermiddelen inzet.
Workshop

De leeractiviteiten bij gepersonaliseerd leren gaan niet langer om enkel kennis vergaren, maar focussen op het natuurlijk verlangen om te spelen, problemen op te lossen, te dromen en te delen. Elke student wil gezien worden en het gebruik van ict-tools kan hierbij helpen. Irene presenteert vier perspectieven voor ICT gebruik in het onderwijs: input geven, input verzamelen, samenwerkend leren en formatief toetsen. Kies zelf welk onderwerp voor jou interessant is en ga actief aan de slag met digitale tools die je meteen in de praktijk kunt toepassen!

Marja Bakker

Biografie

Marja Bakker is onderwijskundige en al sinds haar eerste baan bij de Open Universiteit betrokken bij ontwikkeling van nieuwe vormen van onderwijs en leren. Zij heeft kennis en ervaring van en met online, blended en flexibel leren, en is een ervaren projectleider cursusontwikkeling.
Workshop

Ontwikkelteams in MBO en HBO die een flexibelere opleiding willen vormgeven, lopen tegen allerlei vragen aan. Hoe zorgen we voor een goede aansluiting bij de verschillen tussen studenten? Wat betekent dat voor de organisatie van ons onderwijs, het curriculum en de dagelijkse onderwijspraktijk? Hoe gaan we om met toetsen en beoordelen? De instrumenten van 2Blearning ondersteunen bij het vinden van goede en passende antwoorden. Tijdens deze workshop maak je concreet wat flexibel onderwijs en persoonlijk leren mogelijk moet maken en wat er nodig is om dit te realiseren. Zowel organisatorisch, inhoudelijk als didactisch.


Datum

Donderdag 12 december 2019

Locatie

Jaarbeurs Utrecht
Beatrixgebouw – Media Plaza
Jaarbeursplein 6
3521 AL Utrecht

Routebeschrijving


Investering

 

Jouw investering voor dit congres bedraagt €699,-. Dit is inclusief koffie, thee, lunches en borrel na het congres. Daarnaast ontvang je toegang tot een waardevolle digitale syllabus die je als naslagwerk kunt gebruiken.


Groepskorting:

Wil je met meerdere collega’s deelnemen? Wij verwelkomen jullie natuurlijk graag! Neem contact op met de congresadviseur voor een aantrekkelijke groepskorting. 

Meld je aan!


Partner

 


Heb je vragen?

Wil je meer weten over het congres, het programma en het aanmeldproces? Of wil je juist meewerken aan het programma? Neem dan contact op met onze congresadviseur of congresmanager.


Wendy Bekkers

Congresadviseur

w.bekkers@sbo.nl

📞040 - 297 27 60

Sam van der Schans

Congresmanager

s.van.der.schans@sbo.nl



Student meets Professional

Op de SBO onderwijscongressen gaat de student in gesprek met de onderwijsprofessional. In onderwijsland werken we hard aan innovatie, maar wat merkt de student hier eigenlijk van? En wat vindt de student hiervan?


Gepersonaliseerd onderwijs & het experiment flexstuderen

Henk Hagoort

Voorzitter college van bestuur Hogeschool Windesheim

Beluister de podcast

Digitale en pedagogische transformatie in het hoger onderwijs

Gideon Shimshon

Director digital learning & innovation, Imperial College

Beluister de podcast

Samenwerking student, werkgever en het hoger onderwijs

Herman de Mosselaer

Project manager education research, AP Hogeschool Antwerpen

Beluister de podcast


Gepersonaliseerd onderwijs in Finland

Auli Toom

Phd, professor of Higher Education, University of Helskini

Beluister de podcast

Pilot flexibilisering: flexibel onderwijs bij de HAN

Carola Doumen

Projectleider deeltijd flexibilisering en maatwerk HAN

Beluister de podcast

De toekomst van het nieuwe accreditatiekader

Paul Zeevenbergen

lid dagelijks bestuur
NVAO

Beluister de podcast


Agora Onderwijs

Sjef Drummen

Onderwijskunstenaar, directielid en co-founder Niekée en Agora

Beluister de podcast

Ubiquity University

Peter Merry

Chief Innovation Officer at Ubiquity University

Beluister de podcast

De Bildung Academie

Michiel Tolman

Directeur en onderwijsontwikkelaar van De Bildung Academie

Beluister de podcast

 


The future of technology in learning

Ashley Wheaton

Principal and Chief Executive Officer UCEM

Beluister de podcast

Pilot flexibilisering (HAN)

Fokke Aukema

Sectorhoofd Staf Politie academie

Beluister de podcast

Knowmads alternative business school

Pieter Spinder

Initiator & Storyteller Knowmads

Beluister de podcast

 


Bootcamp Curriculum Ontwerpen

 

Ga naar huis met een blauwdruk voor een vernieuwd curriculum onderdeel!

Onderwijs kun je niet schrijven; het is een ontwerpproces. Hoe geef je zo’n ontwerp vorm? Jochem Goedhals, Erik Frey en Frank van den Ende, onderwijsinnovatoren in heb mbo en hbo, leiden je in deze exclusieve bootcamp tot een eerste blauwdruk van een door jouw gekozen vernieuwd curriculum onderdeel. In samenwerking met andere onderwijsprofessionals zal je tijdens de bootcamp ook wondermoments kunnen volgen omtrent verschillende onderwerpen die je direct kunt integreren in het ontwerp. Er kan meer dan je denkt; verleg je grenzen ín het bestaande systeem en ga op zoek naar multidisciplinariteit in studie én ontwerp. 

Let op: de bootcamp duurt drie uur en het maximaal aantal deelnemers is 30. VOL = VOL. 

Meld je aan!

 

 


 

Jochem Goedhals

Biografie

Jochem Goedhals is onderwijsinnovator bij de Fontys met een belangrijke missie: onderwijs en leven één maken.

Erik Frey

Biografie

Erik Frey is onderwijsontwerper bij de Fontys en expert op het gebied van design en leerprocessen.

Frank van de Ende

Biografie

Frank van de Ende is practor activerende didactiek bij het Summa college en hands-on op het gebied van activerende werkvormen in combinatie met het stellen van praktische leerdoelen.

Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven voor dit congres. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!
Next Step in Higher Education

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Next Step in Higher Education start op 12 december 2019 in MediaPlaza - Utrecht!

Next Step in Higher Education

Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Congres | 2019-12-12