Congres Gepersonaliseerd Onderwijs

Futureproof: sluit aan bij de behoefte van de student & maatschappij

22 januari 2019 | Utrecht

Ga jij het experiment aan in jouw onderwijspraktijk?

Zet (digitale) onderwijsinnovatie in om gepersonaliseerd onderwijs mogelijk te maken in jouw onderwijsorganisatie. Bereid je voor op een verandering om het onderwijs aan te passen aan de behoefte van de student & de samenleving.

De vraag van leerlingen, studenten en de maatschappij is in ontwikkeling en blijft zich ontwikkelen. De reactie van het onderwijs is essentieel om hier aan tegemoet te komen! Prikkel, stimuleer, daag leerlingen en studenten uit en bereid ze voor op werken in de 21e eeuw. Ontwikkel persoonlijke talenten en creëer een omgeving waarin de student en de docent het onderwijs samen (verder) ontwikkelen. Kortom: innoveer jouw onderwijsorganisatie en maak gepersonaliseerd onderwijs realiteit!


Waarom je dit congres niet mag missen!


Wat maakt dit congres uniek?
  • Voice of students: ga in gesprek met studenten die gepersonaliseerde trajecten hebben gevolgd!
  • Inspiratie vanuit succesvolle praktijkvoorbeelden
  • Actief congres: ontdek jouw talent & ontdek het talent van je student!
  • Workshops vanuit het VO, MBO, HO & de wetenschap.

Meld je nu aan!


Heb je vragen?

Wil je meer weten over het congres, het programma en het aanmeldproces? Of wil je juist meewerken aan het programma? Neem dan contact op met onze congresadviseur of programmamanager.


Wendy Bekkers

Congresadviseur

w.bekkers@sbo.nl

📞040 - 297 27 60

Marit Spek

Programmamanager

m.spek@sbo.nl


Waar gaat dit congres precies over?

Gepersonaliseerd Onderwijs is een brede die momenteel veel wordt gebruikt in het onderwijs; een ideaalbeeld waar aan een onderwijsinstelling aan moet werken om interessant te blijven voor de huidige student. Maar, wat is gepersonaliseerd onderwijs eigenlijk en op welke manier is het interessant voor ons onderwijs?

Wil jij weten wat gepersonaliseerd onderwijs precies is en wat dit concept voor jouw onderwijsorganisatie zou kunnen betekenen? Op 22 januari 2019 dagen wij jou uit om na te denken wat gepersonaliseerd onderwijs voor jouw school kan betekenen en word je geïnspireerd door praktijkvoorbeelden, creatieve workshops en wetenschappelijke bijdragen.

Thema's

Heb je vragen?

Binnen enkele weken zal hier het voorlopige programma verschijnen. Heb je een vraag of wil je een bijdrage leveren aan dit programma, neem contact op met:

Wendy Bekkers

Congresadviseur

w.bekkers@sbo.nl

📞040 - 297 27 60

Marit Spek

Programmamanager

m.spek@sbo.nl


Onze dagvoorzitter

Jorn Matena

Dagvoorzitter


Sjef Drummen

Onderwijskunstenaar, directielid en co-founder Niekée en Agora

Biografie
Sjef (1953) kan terugkijken op 40 jaar fulltime onderwijservaring als docent, middenmanagement en schoolleiderschap. Hij is beeldend kunstenaar. Vanuit zijn kunstenaarschap heeft hij een andere perceptie van de werkelijkheid. Kunstenaars werken procesmatig en krijgen energie in het onderzoek van het onbekende en hebben hun verbeeldingskracht als moter. Onzekerheid is de basis van elk artistiek proces. Dat staat haaks op de overgestructureerde benadering van het onderwijs. In 2007 startte Niekée in Roermond. Een VO-school die sinds die tijd overladen is met prijzen. Zowel architectonisch als onderwijskundig. In 2013 werd gestart met het meest baanbrekende onderwijsbenadering van Nederland en zelfs daarbuiten, Agora. Alle ogenschijnlijke onderwijszekerheden zijn verlaten. Sjef gaat met zijn school back to the future.

Renske de Kleijn

Educational
researcher

Biografie
In 2013 promoveerde Renske de Kleijn aan de Universiteit Utrecht op haar proefschrift over feedback en interpersoonlijke relaties binnen masterthesis begeleiding. Hierna bleef zij werkzaam aan de UU als onderwijskundig adviseur en onderzoeker. Zij geeft leiding aan een groep adviseurs op het gebied van Toetsing en feedback en verzorgt onderwijs in de universitaire lerarenopleiding op het gebied van feedback, scaffolding, toetsing en beoordeling. Op dit moment werkt ze aan een reviewstudie naar de impact van verschillende toetsvormen op leerlingmotivatie.

Albert Vlaardingerbroek

Directeur Bestuursdienst en Bestuurssecretaris Noorderpoort

Biografie
Albert Vlaardingerbroek is toegepast wiskundige met interesse in IT. Binnen zijn functie als directeur Bestuursdienst en Bestuurssecretaris bij het Noorderpoort is hij verantwoordelijk voor het strategisch ICT-beleid. Op dit moment is hij betrokken bij experimenten blended learning en learning analytics.


Voor wie interessant:

  • Docenten
  • Opleidingsmanagers, coördinatoren & teamleiders
  • Programmamanagers
  • Onderwijsontwikkelaars & onderwijskundigen
  • Iedereen met een hart voor onderwijs

 

Investering

Congres Gepersonaliseerd onderwijs

€ 599,- excl. btw

Let op: collegakorting! Wil je dit congres met jouw collega bijwonen? Dan ontvangen jullie allebei 20% korting op je kaartje.

 

Heb je vragen?

Wil je meer weten over het congres, het programma en het aanmeldproces? Of wil je juist meewerken aan het programma? Neem dan contact op met onze congresadviseur of programmamanager.


Wendy Bekkers

Congresadviseur

w.bekkers@sbo.nl

📞040 - 297 27 60

Marit Spek

Programmamanager

m.spek@sbo.nl



Belastingvoordeel

N.B. Betaalt u dit programma (gedeeltelijk) zelf? Maak gebruik van het belastingvoordeel en vraag tot bijna 50% van de studiekosten terug van de Belastingdienst! Meer informatie en tips

Terugblik Gepersonaliseerd Leren 2018

Samen kijken wij terug op een zeer geslaagde en inspirerende dag. Bekijk hier alle foto's, beluister de podcasts of lees meer over het congres Gepersonaliseerd Leren 2018


Futureproof Education with Peter Merry

Peter Merry on the state of the world and the kind of education needed to respond adequately.
He describes Ubiquity University as an example of an institute forged from the future. At the Dutch congress on personalised education in Utrecht, 23 January 2018.

Terugblik: congres Gepersonaliseerd leren

Waar aan de ene kant technologie meer en meer zijn intrede in het onderwijs lijkt te doen en waar aan de andere kant de persoon en persoonlijke ontplooiing van de student de focus en het uitgangspunt lijkt te worden, is het voor nu voor al de vraag welke van de benaderingen daadwerkelijk in het onderwijs van de toekomst aanwezig zal blijven. De persoonlijke, coachende aanpak of toch de cijfermatige en analytische?
Lees meer over de terugblik van het congres Gepersonaliseerd Leren

Kunskapsskolan. Gepersonaliseerd Leren overgevlogen uit Zweden.

Ieder kind is anders en leert anders. Ieder kind heeft eigen ambities en talenten. En ieder kind heeft het recht om hier persoonlijk op te worden uitgedaagd. Kunskapsskolan betekent Kennisschool in het Nederlands en is van oorsprong een Zweeds onderwijsconcept waarbij het draait om persoonlijke uitdaging en zelfstandigheid. Bij Kunskapsskolan werken leerlingen allemaal op een andere manier en een ander tempo met behulp van een eigen coach aan persoonlijke leerdoelen. Lees verder...

Door: Dorien Rijkers, Online Marketeer

Agora onderwijs. Onderwijs, maar dan anders.

Een school zonder vakken, huiswerk en waar je leraar je coach is. Agora is een nieuw onderwijssysteem waarin het gepersonaliseerd leren is doorgevoerd. Bij Agora onderwijs heeft iedere leerling zijn eigen unieke leerlijn gericht op het kind. Iedere leerling maakt, samen met de coach en ouders, vanuit zijn eigen wensen, vragen en interesse een persoonlijke leerroute. Lees verder...

Door: Dorien Rijkers, Online Marketeer

 


 

Luister naar de student & maak het onderwijs persoonlijk!

Studenten leven in een snel veranderende wereld waar de mogelijkheden oneindig zijn en de verschillende manieren om te ontwikkelen al net zo breed. Het onderwijs speelt hier te weinig op in, studenten willen niet meer in een collegezaal zitten wachten tot de docent gaat vertellen hoe de komende vier jaar eruit gaat zien. Lees verder...

Door: Marit Spek, Congres Manager

 


Waarom rebellie en gepersonaliseerd leren alles met elkaar te maken hebben

Het onderwijs staat onder druk. Er staat iets op het spel, namelijk de bestaande wijze van leren. En als er iets op het spel staat wordt het interessant. Wat kan het onderwijs doen? Michiel Tolman, directeur en onderwijsontwikkelaar van De Bildung Academie, vertelt je hoe rebellen hierbij kunnen helpen. Lees verder...

Door: Michiel Tolman, directeur en onderwijsontwikkelaar van De Bildung Academie

 


Maatwerk voor de massa – Fontys-voorzitter Nienke Meijer over het belang van flexibilisering

‘Het bieden van inspirerend, uitdagend, hoogwaardig hoger beroepsonderwijs dat betekenisvol is voor de samenleving.’ Het is de missie van Fontys Hogescholen. De hogeschool formuleerde twee jaar geleden haar plannen op het gebied van talentontwikkeling van studenten, bijdragen aan de kennisagenda’s en het creëren van een lerende organisatie. Die plannen moeten nu werkelijkheid worden. Flexibilisering speelt daarin een belangrijke rol. Dat geeft energie, maar is niet zonder uitdagingen, zegt Fontys-voorzitter Nienke Meijer.  Lees verder...

Door: Judie Jaspers en Wim Kluvers

 


Student meets Professional

Op het congres gaat de student in gesprek met de onderwijsprofessional. In het onderwijs werken we hard aan innovatie, maar wat merkt de student hier eigenlijk van? Of misschien nog wel belangrijker, wat vindt de student van de innovatieve ideeën? Luister hier naar verschillende gesprekken omtrent het thema gepersonaliseerd onderwijs!

Sjef Drummen

Agora Onderwijs 

Onderwijskunstenaar, directielid en co-founder Niekée en Agora

Beluister de podcast

Sandra Verbruggen

Talent van de docent

Voorzitter van de denktank bij de Bildung Academie en zelfstandig adviseur

Beluister de podcast

Peter Merry

Ubiquity University

Chief Innovation Officer at Ubiquity University


Beluister de podcast

Frits Roelofs

Student as partner (SAP)

Ruim 40 jaar onderwijsprofessional in VO en HO

Beluister de podcast

 


Theodor van der Velde

Ondernemer in startups, hbo-acreditatie panellid, business developer en curriculum designer

Beluister de podcast

Albert Vlaardingerbroek

Learning analytics

Directeur Bestuursdienst en Bestuurssecretaris Noorderpoort


Beluister de podcast

Michiel
Tolman

De Bildung Academie

Directeur en onderwijsontwikkelaar van De Bildung Academie


Beluister de podcast

Frum
van Egmond

De Noordwijkse Methode

Founder van De Noordwijkse Methode, een innovatieve onderwijsfilosofie


Beluister de podcast

 


Ashley Wheaton

The future of technology in learning

Principal and Chief Executive Officer UCEM

Beluister de podcast

Fokke Aukema

Pilot flexibilisering
(HAN)

Sectorhoofd Staf Politie academie

Beluister de podcast

Pieter Spinder

Knowmads alternative business school

Initiator & Storyteller Knowmads

Beluister de podcast

 


Via onderstaande knop kunt u zich veilig, eenvoudig en snel inschrijven voor dit congres. Verzeker u van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg uw deelname vast!
Congres Gepersonaliseerd Onderwijs
Inlogcode: