Opleiding Rekencoördinator Primair Onderwijs

Word dé Rekenspecialist op jouw school!

  • Gevalideerd door registerleraar.nl! 
  • Topdocente: Ceciel Borghouts. Ruim 25 jaar ervaring.
    Door de cursisten beoordeeld met een 8,7!
  • Alles omtrent het protocol “Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie” (ERWD)
  • De opleiding wordt gemiddeld beoordeeld met een 8,2!
  • + gratis boek TIBtools - Voorkom ernstige rekenproblemen 

Op zoek naar meer verdieping? Bekijk dan de opleiding Rekencoördinator PO II.

Wil je een volgende stap maken en Rekendiagnosticus worden? Kijk dan naar de opleiding Rekendiagnostiek.

Rekenonderwijs op jouw school

Een belangrijk onderdeel van de opleiding Rekencoördinator PO is dat je leert om (onderdelen van) het rekenonderwijs te analyseren. De praktijkopdracht is een analyse van het rekenonderwijs van je school. Deze analyse maak je aan de hand van de verschillende huiswerkopdrachten.

Aan de hand van de huiswerkopdrachten breng je de schoolsituatie in kaart (analyse). Je geeft per onderdeel aan hoe de huidige situatie is, wat je daar van vindt en waarom je dat vindt. Vervolgens trek je bij elk onderdeel een conclusie: wat zou er in jouw ogen nog gedaan moeten worden op dit terrein / onderdeel. Dit geheel mondt uit in een plan van aanpak voor komende jaren: een meerjarenplan. Dat plan stel je op in overleg met jouw directeur en presenteert je op de laatste middag aan je medecursisten. Maak nu een professionaliseringsslag in het rekenonderwijs en word dé Rekenspecialist op jouw school!

Bekijk hier het programma


Van theorie naar praktijk

De opleiding Rekencoordinator kenmerkt zich door een praktijkgerichte insteek. Met behulp van literatuur, diverse huiswerkopdrachten en je praktijkopdracht ga je direct aan de slag met de vertaalslag van theorie naar praktijk. Tegelijk verbeter je het rekenonderwijs binnen je eigen onderwijsinstelling.

Til jezelf, je leerlingen en je school met behulp van de opleiding Rekencoördinator Basisonderwijs naar een hoger niveau! 

 

Resultaat van de opleiding Rekencoördinator PO

  • Je bent in staat een analyse te maken van het rekenonderwijs op je school (praktijkopdracht!). Je kan daarbij aangeven waar het rekenonderwijs sterk is en waar het rekenonderwijs nog aandacht behoeft. Op basis daarvan kan je een aanzet maken voor het rekenbeleid binnen je school
  • Je hebt kennis van verschillende leerlijnen, modellen en materialen die gebruikt worden bij het rekenonderwijs
  • Je weet wat de referentieniveaus voor je betekenen
  • Je weet hoe je moet omgaan met leerlingen met rekenproblemen

Download de brochure

 

Online leeromgeving

Indien je jezelf aanmeldt voor deze opleiding, krijg je toegang tot de online leeromgeving. Hier vind je een aanvulling op de leerstof in de vorm van extra informatie, artikelen en direct contact met de docent. Ook kan je hier communiceren met je medestudenten en eventuele opdrachten inleveren.

 

Beperkt deelnemersaantal

Omdat wij een interactieve en leerzame omgeving willen faciliteren, is de groepsgrootte maximaal 18. In het verleden zijn de inschrijvingen erg snel gegaan, het is dan ook aan te raden tijdig in te schrijven.

 

Certificaat

Na afronding van deze opleiding krijg je een certificaat mee naar huis. Hierop staat dat je de verkorte opleiding tot rekencoördinator met succes hebt voltooid.

 

Voor wie bestemd?

  • Leerkrachten
  • Interne begeleiders
  • Rekencoördinatoren (die kennis willen opfrissen)

Eerdere deelnemers over deze opleiding

  • "Ik heb veel van de opleiding geleerd. Vakinhoudelijk en didactisch ben ik sterker geworden."
  • "Het heeft mijn kijk op het rekenonderwijs enorm veranderd."
  • "Bijzonder inspirerende bijeenkomsten die goed toepasbaar zijn binnen het PO."
  • "De opleiding heb ik ervaren als zeer leerzaam. Ceciel is een ervaren, professioneel en gepassioneerd verteller."
  • "Wat is Ceciel een inspirerend mens! Ik kom graag naar haar bijeenkomsten. Volgende opleidingen ben ik weer van de partij!"
  • "De docent was uitstekend. Zeer prikkelend en deskundig. De inhoud is erg bruikbaar."

 

Wil je Rekencoördinator of Rekendiagnosticus worden?

Zie hieronder welke opleidingen je hiervoor kunt volgen:

 Rekencoordinator  Rekendiagnosticus
 Rekencoordinator PO +
 Rekencoordinator PO II
 Rekencoordinator PO +
 Rekendiagnostiek OF;
   ERWD in de praktijk +
 Rekendiagnostiek

 

Op zoek naar meer verdieping?

De Opleiding Rekencoördinator PO II is geschikt voor rekencoördinatoren die op zoek zijn naar meer verdieping! Tijdens deze opleiding leer je o.a. een onderzoekende houding bij jonge kinderen bevorderen, de Vertaalcirkel en leerlijnen breuken en procenten.

 

Een oefenopdracht

Op veel scholen spelen toetsen een grote rol bij de monitoring van het (reken)onderwijs. In de documentaire Tussen meten en weten, Onderwijs met filosoof Jan Bor (28 november 2017, NPO 2), staat ter discussie of al dat toetsen nodig is om de ontwikkeling van de leerlingen te volgen. Het hoeft ook niet van de inspectie.

Ook in de opleiding staat het ter discussie en worden alternatieven bekeken. Hoe gaat de monitoring rekenen bij jou op school?
Breng in kaart hoe de rekenontwikkeling van de kinderen bij jou op school wordt gevolgd.

Programma verkorte opleiding Rekencoördinator PO

 

Dag 1

Gecijferdheid en Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en dyscalculie

Ochtend: De ochtend staat in het teken van gecijferdheid, waarbij het zowel gaat om gecijferdheid van de deelnemers persoonlijk als wel om gecijferdheid op de basisschool.

Middag: In de middag maken we een start met het Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en dyscalculie.

  • Visie en uitgangspunten
  • Handelingsmodel en drieslagmodel

Proefles

Voorproefje nemen op deze opleiding? Download gratis een proefles!

Download de proefles

Je maakt kennis met de modellen en het is de bedoeling dat je er na deze dag ervaring mee gaat opdoen in de eigen praktijk. Voor het beleidsplan wordt gevraagd een analyse te maken hoever jouw team al is in het werken met deze modellen. Goed gebruik van de modellen kan een grote bijdrage leveren in het vergroten van de kwaliteit van het rekenonderwijs. Dit is de reden dat we er tijdens deze lesdag veel aandacht aan besteden en er een praktische invulling aan geven.


Dag 2

Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en dyscalculie

Vervolg van het protocol:

  • Vier hoofdfasen per leerlijnen
  • Werken op de sporen (afstemmen)
  • Werken met groepsplannen volgens het protocol
  • Stappenplan

Elke leerlijn is opgebouwd uit vier hoofdfasen. Een goede leerkracht herkent deze vier fasen en kan op basis daarvan gerichter werken. Hij volgt dan niet meer strak de methode maar kiest activiteiten uit de juiste fase die passen bij de onderwijsbehoeften van de leerling. Dit klinkt eenvoudiger dan het in de praktijk is. Tijdens dag 2 maken we kennis met dit principe en later in de opleiding (dag 4) komen we hier bij de uitwerking van de leerlijnen weer op terug.


Dag 3

Referentieniveaus en monitoring

Ochtend: In de ochtend bekijken we wat de referentieniveaus rekenen voor je betekenen. Wat betekent dit voor de betere, gemiddelde en zwakke rekenaars?

Middag: In de middag gaan we wat dieper in op het monitoren van de rekenontwikkeling. Wat betekent dat in het licht van het protocol (kijkend door de bril van de modellen)?

Na deze dag heb je een bredere en andere kijk op monitoring. En wat betreft de referentieniveaus weet je precies wat er op het niveau van 1F en 1S van de leerlingen wordt verwacht - en wat dat voor de lessen betekent.


Alles in één handig overzicht? Download de brochure! (pdf)


Dag 4

Leerlijnen

De leerlijnen rekenen t/m 100, delen en vermenigvuldigen worden besproken volgens de vier hoofdfasen van het protocol. Dit aan de hand van praktijkvoorbeelden en jouw vragen.

De genoemde leerlijnen worden besproken volgens de vier hoofdfasen. We zoeken bij elke fase activiteiten zodat helder wordt wat de opbouw van de leerlijn zou moeten zijn. Vervolgens krijg je als huiswerk de opdracht om te kijken of je deze opbouw ook terug kunt vinden in je methode.


Dag 5

Materiaalgebruik en presentatie eindopdracht

Ochtend: Materiaalgebruik: welke rekenmaterialen zijn geschikt om in te zetten bij het verbeteren van het rekenonderwijs? En bij welke leerlijn en op welk moment van de rekenontwikkeling? Hoe moet het materiaal worden gebruikt en hoe bouw je het gebruik van het materiaal weer af? Deze en meer vragen zullen we deze ochtend bespreken.

Middag: In de middag in groepjes aan elkaar presenteren van de praktijkopdracht.

Na afloop van deze opleiding ben je meer bekwaam om goed rekenonderwijs te verzorgen en krijg je het certificaat voor deze verkorte opleiding tot rekencoördinator: rekenexpert binnen je school!


Tijdschema

9.00: ontvangst met koffie en thee
9.30: start opleidingsdag
12.30: pauze met een luxe lunchbuffet
13.30: vervolg opleidingsdag
16.30: einde opleidingsdag
Tijdens het ochtend- en middagprogramma is er tijd voor een koffie- en theepauze

Ceciel Borghouts, gemiddeld beoordeeld met een 8,7!

Ceciel Borghouts is als rekenspecialist al bijna 25 jaar actief binnen het rekenonderwijs. Zij is mede auteur van het protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie. Zij verzorgt landelijke trainingen over het protocol en over rekendiagnostiek in de lijn van het protocol. 

"Ceciel heeft kennis van zaken en brengt op een heel leuke, enthousiaste manier. Je blijft van het begin tot eind geboeid"

Cursist over de docent

Daarnaast is zij ontwikkelaar van rekenmethoden en materialen. Zij geeft vele workshops, lezingen en masterclasses voor o.a. School aan Zet over diverse rekenonderwerpen. Ook verzorgt zij als zelfstandige vele rekenverbetertrajecten. "Rekenen is een prachtig vak, maar in de praktijk weerbarstig. De leerkracht speelt een heel belangrijke rol bij de kwaliteit van het rekenonderwijs."


Interview met Ceciel Borghouts

Kan je een probleem noemen waar veel deelnemers tijdens de Opleiding Rekencoördinator PO tegenaan liepen?

Deelnemers geven aan dat zij een heel andere kijk op het rekenonderwijs krijgen. Zij zien helemaal voor zich dát en hoe het echt anders moet in de rekenlessen en raken daar enthousiast over. Maar ze vinden het heel lastig om dat over te brengen naar het team: waar moet ik dan beginnen, hoe krijg ik mijn collega's net zo enthousiast als ik zelf ben, in welk tempo ga ik alle veranderingen doorvoeren? Allemaal vragen die leven en waar ze tegenaan lopen. Vaak wordt gezegd: was ik hier maar met 2 personen van de school om de opleiding te volgen, dan konden we het samen aanpakken.

Wat is de belangrijkste boodschap die je deelnemers wilt meegeven nadat ze de Opleiding Rekencoördinator PO hebben afgerond?

De belangrijkste boodschap die ik de deelnemers zou willen meegeven bij hun plannen na de Opleiding Rekencoördinator Primair Onderwijs: leg de lat hoog (hoge ambities), maar neem wel de tijd voor elke stap. Vaak wil men veel te veel veranderen in heel korte tijd. Gedragsverandering (en daar hebben we het tijdens de opleiding veel over) kost tijd. Daarnaast wil ik ze graag meegeven dat hun eigen plezier en enthousiasme als een olievlek kan werken in een team. Begin gewoon! Je krijgt steeds meer mensen mee.

Op welke manier haal jij plezier uit het geven van de opleiding?

Ik haal zelf plezier uit de opleiding doordat ik altijd heel erg leuke groepen heb met mensen die open staan en flexibel zijn van geest. Ze weten al veel van het rekenonderwijs, maar ik neem ze mee en laat ze nadenken over een aantal zaken binnen het rekenonderwijs die niet goed werken maar die we al wel jarenlang op een bepaalde manier doen. In vind het erg leuk om te merken dat in een setting waarin mensen vrij kunnen denken over goed rekenonderwijs zo weinig 'ja maar' te horen is. Mensen enthousiast maken, dat is leuk. Zelf mensen die rekenen niet zo leuk vinden geven aan er plezier in te krijgen. Dit maakt mij ook blij!

Algemene informatie Verkorte opleiding Rekencoördinator PO

 

Data en locatie

Start 10 september 2019 (VOL)

Start 5 november 2019

 

Meeting Plaza Utrecht
Godebaldkwartier 20 
3511 DX Utrecht

Routebeschrijving

 

Voor wie bestemd?

  • Leerkrachten
  • Interne begeleiders
  • Rekencoördinatoren (die kennis willen opfrissen)

Zorg met de cursus Rekencoordinator voor kwalitatief goed rekenonderwijs binnen je onderwijsinstelling!

 

Jouw investering

De kosten van deze opleiding bedragen €2.199,- (excl. btw) per persoon. Dit bedrag is inclusief koffie, thee, lunches en toegang tot de online leeromgeving. Ook ontvang je gratis het boek TIBtools - Voorkom ernstige rekenproblemen van Ceciel Borghouts.

 

Studiebelastingsuren

Het aantal studiebelastingsuren voor deze opleiding bedraagt ongeveer 100 uren inclusief contacturen.

 

Wil je Rekencoördinator of Rekendiagnosticus worden?

Zie hieronder welke opleidingen je hiervoor kunt volgen:

 Rekencoordinator  Rekendiagnosticus
 Rekencoordinator PO +
 Rekencoordinator PO II
 Rekencoordinator PO +
 Rekendiagnostiek OF;
   ERWD in de praktijk +
 Rekendiagnostiek

 

Op zoek naar meer verdieping?

De Opleiding Rekencoördinator PO II is geschikt voor rekencoördinatoren die op zoek zijn naar meer verdieping! Tijdens deze opleiding leer je o.a. een onderzoekende houding bij jonge kinderen bevorderen, de Vertaalcirkel en leerlijnen breuken en procenten.

 

Ondersteund door online leeromgeving

Tijdens de opleiding maak je, naast de bijeenkomsten, gebruik van een online leeromgeving. Hier vind je (extra) leermaterialen die aansluiten bij de lesbijeenkomsten, zoals video’s, artikelen, eventueel huiswerk en verwijzingen naar boeken.
De leeromgeving gebruik je ook als netwerkinstrument en voor interactie: alle deelnemers en docenten zijn via de leeromgeving snel te bereiken. Voor aanvang van de opleiding ontvang je een inlogcode voor de online leeromgeving en een uitnodiging om je profiel aan te maken.

 

Persoonlijk Opleidingsadvies

Heb je inhoudelijke vragen over deze opleiding? Neem dan gerust, geheel vrijblijvend, contact op met:

Mariska Korewijk
Opleidingsadviseur
Tel: 040 - 297 27 51

Verantwoordelijke voor deze opleiding

Jose Kolk
Opleidingsmanager
 
Sr. Project coördinator
 
 

Wil je Rekencoördinator of Rekendiagnosticus worden? Zie hieronder welke opleidingen je hiervoor kunt volgen:


  • Inspirerend; de cursus geeft handvatten om in de praktijk bewuster rekenonderwijs te geven. Veel praktijk, waar je mee aan de slag kunt.
  • Korte zeer praktische rekenopleiding welke grote impact kan hebben op je eigen school
  • Met een uitdagende en persoonlijke benadering wordt je verleid tot en geënthousiasmeerd voor rekenonderwijs met nieuwe en prima toepasbare theorieën en handelswijzen.
  • Ik ben vakbekwamer dan dat ik ooit was. Heel inspirerend, gemotiveerd om met de rest aan de slag te gaan
  • Twee jaar geleden vroeg mijn directeur aan mij of ik de opleiding rekencoördinator wilde volgen. Ik zei dat ik daar over zou nadenken en in april 2018 heb ik aangegeven dat ik dat wel wilde. Binnen een week was alles rond, waarbij ik vanuit de stichting Ante met talent vooruit financieel ondersteunt word.

    Als je dan begint aan de zoveelste cursus of opleiding, begin je met enige terughoudendheid, omdat ik  opleidingen die ik inmiddels gevolgd heb niet altijd als even zinvol heb ervaren.

    Hoe anders is het allemaal verlopen. Voor mijzelf had ik wel het gevoel dat ik een aardige rekenles kon geven. Na de eerste keer in Utrecht geweest te zijn, had ik al snel door dat ik terecht ben gekomen bij een docent rekenen, Ceciel Borghouts, die mij heel veel zou kunnen aanreiken. Ik herinner nog de  eerste terugreis in de auto. Samen met mijn studiemaat Theo Waninge raakten we niet uitgepraat over de eerste dag. Veel nieuwe dingen werden besproken in een hoog tempo en mijn hoofd duizelde enorm. Lang geleden dat mijn hoofd propvol met nieuwe informatie naar huis ging. De volgende dag moest ik alles rustig verwerken. Ik bleef elke bijeenkomst heel erg enthousiast over de behandelde onderwerpen om zodoende beter rekenonderwijs te kunnen geven. In de klas heb ik diverse dingen besproken met de kinderen van mijn groep. Het mooiste compliment van de groep die ik kreeg was: “Nou meester, je kunt wel merken dat je een opleiding rekenen volgt”. 

Interview met Barbara Tetrode, oud-deelnemer van de opleidingen Rekencoördinator PO, PO II en Rekendiagnostiek

“Betrokken, eerlijk en iemand die het rekenonderwijs echt wil veranderen”. Zo omschrijft Barbara Tetrode onze docent Ceciel Borghouts. Barbara werkt als groepsleerkracht en rekencoördinator bij de Groenling. Zij heeft de opleidingen rekencoördinator PO, PO II én Rekendiagnostiek gevolgd bij SBO. Wij interviewden haar over motivatie, de docente en wat zij geleerd heeft tijdens deze opleidingen.

Wat was voor jou de reden om te starten met de opleiding Rekencoördinator PO?

In januari 2015 kwam er een uitnodiging binnen op onze school voor deelname aan de Pilot training ERWD die Ceciel Borghouts zou verzorgen. Ik had al eens een opleiding Rekencoach elders gevolgd en binnen de school werd direct aan mij gedacht, omdat ik de meeste affiniteit had met rekenen. Ik ging zonder verwachtingen naar deze pilot. Ik werd echter tijdens deze pilottraining zo geïnspireerd dat ik direct heb geïnformeerd of er ook een opleiding was.

Wat sprak je precies aan tijdens deze pilottraining, waardoor je besloot je te verdiepen in een vervolgopleiding?

Ik had echt het gevoel dat er nieuwe dingen werden gezegd, er voortschrijdend inzicht was en kwam erachter dat dit bij mij en op onze school stilstond. Bijvoorbeeld de methode alleen is niet voldoende om les te kunnen geven. Als je puur de methode volgt, sluit die vaak onvoldoende aan en als starter durf je ook niet teveel hiervan af te wijken. Toch merkte ik al dat ik zelf steeds meer afweek van de rekenmethode, omdat deze soms te snel of te langzaam ging. Ook kwamen bepaalde onderdelen te weinig aan bod. Het sprak mij daarnaast tijdens de training ook erg aan dat Ceciel zeer betrokken overkomt, eerlijk zegt wat ze denkt en daadwerkelijk het rekenonderwijs wil veranderen. Ze heeft hier haar eigen ideeën over.

Wat voor verwachtingen had je voordat je aan de opleiding Rekencoördinator PO begon?

Ik wist natuurlijk al dat deze opleiding door Ceciel werd gegeven, dus ik wist wat ik kon verwachten. De opleiding Rekencoördinator PO was een uitbreiding van de pilot die ik eerder dat jaar had gedaan.

Heb je ook voldoende handvatten gekregen?

Ik voelde mij zeker competent na afloop. Wat ik ook heel leuk vond was dat het heel intensief was, veel informatie in betrekkelijk korte tijd. Dat vond ik erg prettig. Je komt boordevol informatie weer thuis. En het was zeer praktisch, ik kon er direct mee aan de slag.

Wat heb je vooral geleerd dat je nu nog toepast in je dagelijkse praktijk?

Dat is heel veel! Hieronder een opsomming:

  1. Soms moet je kinderen laten aanmodderen. Niet alles direct gaan uitleggen, maar gewoon laten proberen. Ze moeten zelf leren nadenken!
  2. De hoofdfasen van de leerlijnen hebben mij veel inzichten gegeven. Als het niet lukt, ga je een stapje terug en start je daar.
  3. De kennis van leerlijnen kwam op de Pabo bij mij erg weinig aan bod en het drieslagmodel helemaal niet. Deze modellen gebruik ik eigenlijk dagelijks. Rekenspellen worden op school wel ingezet, maar zonder er goed over na te denken wanneer je dit inzet en of dit wel past. Nu denk ik veel meer na over of het past in het moment. Ik weet precies wanneer ik welke spellen in kan zetten en maak er meer tijd voor vrij, omdat ik de meerwaarde er ook van zie. Voor andere klassen heb ik het nu ook uitgezocht en voor mijn collega’s een lijstje gemaakt wanneer ze welk spel kunnen inzetten.
  4. Wat ik nog steeds gebruik is eigen regie; het nemen van vrijheid in de methode.
  5. Toetsing speelt ook een belangrijke rol. Bij de methode van de bloktoetsen dacht ik altijd: “lijkt mij goed want ik zie dan of ze het kunnen of niet”. Nu ik het drieslagmodel gebruik, zie ik de beperking van toetsen en ga ik er anders mee om. Als iemand het gehaald heeft betekent dit niet automatisch dat degene het goed kan. Mijn eigen observatie laat ik een grotere rol spelen. Soms merk ik dat een leerling er nog niet helemaal is. Dan besteed ik er extra aandacht aan.
  6. Ik kijk kritischer naar artikelen die ik lees en heb geleerd hier mijn eigen mening over te vormen. Ik neem niet alles klakkeloos aan wat er geschreven wordt.
  7. Na de opleiding rekencoördinator PO heb ik de opleiding Rekendiagnostiek gevolgd. Deze kennis gebruik ik erg vaak. De essentie van diagnostiek heb ik in mijn hoofd zitten, dus op het moment dat ik diagnostische gesprekken voer pas ik deze kennis veelvuldig toe.

Welke ambitie heb je jezelf nog ingesteld binnen jouw functie?

Ik heb inmiddels ook rekencoördinator deel 2 gevolgd, dus heb ik alles gevolgd, wat er vanuit het SBO op dit moment aangeboden wordt. Op korte termijn wil ik op de school waar ik nu werk het rekenonderwijs verbeteren en nog verder uitwerken, mijn vakkennis bijhouden middels artikelen en conferenties. En op de langere termijn zou ik het leuk vinden om andere leerkrachten of scholen te helpen het rekenonderwijs te verbeteren. Daarnaast lijkt het mij leuk om meer individuele leerlingen te begeleiden. Ik heb nu een leerling 1 jaar begeleid buiten mijn werk om en deze ging met sprongen vooruit.

Wat zou jij zeggen tegen een collega over de opleidingen die je hebt gevolgd?

Ik zou eigenlijk zeggen: dit is een opleiding waar je in de praktijk echt direct iets mee kan. Vooral dat je zelf leert nadenken, eigen regie gaat nemen, een helikopterview ontwikkelt. Je leert hoe je een rekenmethode kan gebruiken zonder dat je hem moet volgen, wat je toe moet voegen/weg kan laten en hoe je rekenproblemen kunt voorkomen. Het is een opleiding waarbij je je daarna deskundig voelt. Je ziet snel resultaat van kleine aanpassingen en dat de kinderen daardoor veel enthousiaster en meer betrokken zijn bij de les!

 

Incompany training

Heb jij, samen met jouw collega's, interesse in één van onze opleidingen, maar dan gericht op jullie organisatie, jouw situatie en wensen? Dan is een incompany training zeker interessant! Wij denken graag met je mee, zodat de gezamenlijke leerdoelen van jou en jouw collega's gerealiseerd worden. In overleg bepalen we de inhoud, datum/data, dagindeling(en) en locatie.

Voordelen

  • De inhoud van deze opleiding wordt afgestemd op jullie organisatie
  • Ga met elkaar in gesprek (ook over lastige situaties)
  • De onderlinge betrokkenheid en motivatie stijgen aantoonbaar
  • Er is individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Per opleiding wordt gezocht naar de best passende docent(en)
  • Het hele team is in één keer op hetzelfde kennisniveau
  • Planning van de cursus wanneer het jullie uitkomt
  • Mogelijk: individuele coaching on the job om doelen te complementeren

Vragen of meer informatie?

Lees meer over onze incompany trainingen of neem vrijblijvend contact op met:

Guusje verhoeven Incompany Advies
Guusje Verhoeven
Adviseur Incompany trainingen
Email: g.verhoeven@Euroforum.nl
Telefoon: 040 297 49 77 / 06 516 18 303

Via onderstaande knop kun je veilig, eenvoudig en snel inschrijven. Verzeker jezelf van deelname door op de onderstaande button te klikken.

 

Leg je deelname vast!
Opleiding Rekencoördinator Primair Onderwijs inschrijven

Download de Brochure

Voor een compleet overzicht van het programma raden wij je aan om de brochure te downloaden. Ter informatie: Opleiding Rekencoördinator Primair Onderwijs start op Start 5 november 2019 in Meeting Plaza Utrecht!

Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:

Onze privacy-policy

Vraag een proefles aan

Om een goede indruk te krijgen van dit programma raden wij je aan om de proefles te downloaden. Ter informatie: Opleiding Rekencoördinator Primair Onderwijs start op Start 5 november 2019 in Meeting Plaza Utrecht!

Heb je een vraag? Neem voor meer informatie contact op met:

Onze privacy-policy

Inlogcode:

Algemene Informatie

Type: 5-daagse opleiding
Prijs: €2.199,- excl. btw
Datum: Start 5 november 2019
Beoordeling (4):
8,2 / 10
Locatie: Meeting Plaza Utrecht

Blijf op de hoogte

Ontvang maandelijks onze nieuwsbrief

Aanmelden

Opleidingsadvies

Wil je meer inhoudelijke informatie? 
Neem contact op met:

Mariska Korewijk  

Opleidingsadviseur
Mariska Korewijk

  

040 - 297 27 51

Ben jij onze STAR?

Dan kun je sparen voor een gratis opleidingsbudget bij ons!

Bekijk de voorwaarden